پنجشنبه 13 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چرايی افزايش قيمت دلار در هفته ای که گذشت

خبرآنلاین - قيمت دلار به يکباره در هفته ای که گذشت تا ۳۱۶۵ تومان نيز رسيد اما ديری نپاييد تا هيجان ايجاد شده فروکش کرد و در روز سه شنبه قيمت دلار به ۳۱۵۰ تومان رسيد.
هنوز چند ساعتی از انتشار خبر تحريم های جديد آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران نگذشته بود که به يکباره روند قيمت دلار صعودی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين بر اساس ادعای تحليل گران بازار، قيمت دلار در واکنش به اعلام تحريم های جديد آمريکا عليه ايران افزايش پيدا کرد و در مسير صعودی گام بر داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس قيمت دلار به يکباره در هفته ای که گذشت تا ۳۱۶۵ تومان نيز رسيد اما ديری نپاييد تا هيجان ايجاد شده فروکش کرد و در روز سه شنبه قيمت دلار به ۳۱۵۰ تومان رسيد.

اتفاقی که سبب شد تا هيجان افزايش قيمت دلار از تب و تاب بيفتد و بار ديگر بازار شرايط با ثباتی را داشته باشد. اتفاقی که با انتشار خبرهای اميدوار کننده ای که از دور جديد مذاکرات ايران با ۱+۵ همراه شد و همين موضوع شرايط قيمت دلار را در وضعيت ثبات بيشتری قرار داد.

اين اتفاق در شرايطی است که پيش از اين خوش بينی به مذاکرات بر سر پرونده هسته ای سبب شده بود تا قيمت دلار به کف ۳۱۰۰ تومان برسد. موضوعی که برخی تحليل گران بازار آن را برای آينده ای نزديک دوباره پيش بينی می کنندو بر اين باور هستند افزايش قيمت دلار تداوم نخواهد داشت. بنا به گفته اين گروه از تحليل گران بازار نبايد تحت تاثير هيجان ايجاد شده افزايش قيمت دلار قرار گرفت چرا که صعودی بودن قيمت دلار ادامه نخواهد داشت.

علاوه بر هيجان ايجاد شده که به افزايش قيمت دلار منتهی شد در اواخر مرداد کارشناسان تاکيد کرده بودند که با افزايش سفرهای تابستانی در شهريور احتمال افزايش قيمت دلار تا حدی وجود دارد. اتفاقی که به وقوع پيوست و در حدود ۳۰ تومان قيمت دلار افزايش پيدا کرد.

گفتنی است قيمت دلار در پايان معاملات روز چهارشنبه با افزايش ۲۲ تومانی به ۳۱۸۵ تومان رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016