پنجشنبه 13 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رويترز: گزارش جديد آژانس بدون پيشرفت همکاری با تهران

رويترز در گزارشی نوشت: پيش بينی می شود گزارش جديد آژانس بين المللی انرژی اتمی اعلام کند که پيشرفتی در تحقيقات هسته ای از ايران روی نداده است.

به گزارش عصرايران، ديپلمات ها در مقر آژانس بين المللی انرژی اتمی به رويترز گفته اند قرار است آژانس به زودی گزارشی را درباره وضعيت هسته ای ايران منتشر کند. اين گزارش نشان دهنده عدم پيشرفت در تحقيقاتی هسته ای از ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحقيقات آژانس بين المللی انرژی اتمی درباره بخش هايی از فعاليت های هسته ای ايران است که با ترديد آژانس روبه رو شده است.

اين ديپلمات ها اضافه کردند: گزارش سه ماه آژانس درباره ايران به احتمال زياد بيان می کند که تهران به مهلت از پيش مشخص شده در اواخر اگوست برای پاسخگويی به سؤالات آژانس درباره فعاليت های هسته ای اش عمل نکرده است.

ديپلمات های غربی معتقدند عدم پيشرفت در تحقيقات آژانس از ايران تلاش های وسيع تر برای پايان دادن به مسئله هسته ای ايران را با مانع روبه رو می کند.

ايران می گويد فعاليت های هسته ای اش صلح آميز است اما غرب تهران را به فعاليت هسته ای نظامی متهم می کند.

پيش بينی می شود آژانس گزارش خود را امروز پنجشنبه يا جمعه منتشر کند و در اختيار اعضای آژانس قرار دهد.
نشست آتی آژانس بين المللی انرژی اتمی روزهای ۱۵ تا ۱۹ سپتامبر آينده در مقر اين سازمان بين المللی در وين برگزار می شود.
آژانس بين المللی انرژی اتمی هنوز به اين گزارش آژانس واکنشی نشان ندادند.

ايران از زمان آغاز به کار حسن روحانی رئيس جمهور در بهار سال گذشته، وعده داد همکاری جدی تر و نزديک تری با آژانس داشته باشد.
تهران و آژانس در ماه می گذشته درباره اجرای ۵ مرحله مشخص به توافق رسيدند.

ايران نيز وعده داد اطلاعاتی را درباره دو مسئله مربوط به تحقيق آژانس بين المللی در زمينه ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای اش ارائه کند.
اين دو مسئله شامل آزمايش های مشکوک به انفجارهايی که می تواند در بمب اتمی استفاده شود و تحقيقات مربوط به انرژی به دست آده از انفجار هسته ای هستند.

ديپلمات های غربی ادامه دادند: گرچه احتمال دارد ايران و آژانس بررسی اين دو مسئله را آغاز کرده باشند اما نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد تهران اطلاعات ضروری را به آژانس ارائه کرده است.

رضا نجفی نماينده ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی نيز قبل از اين تاييد کرد که تهران از مهلت تعيين شده برای پاسخگويی به سوؤالات آژانس عبور کرد اما گفت که دو طرف در اين باره در حال رايزنی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016