شنبه 15 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمد مرسی به فروش اطلاعات محرمانه مصر به قطر متهم شد

دادستان مصر محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنارشده آن کشور را متهم کرده است که مدارکی را در ارتباط با امنیت ملی کشورش به قطر تحویل داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه دادستانی مصر گزارش کرده که آقای مرسی متهم است که در ازای یک میلیون دلار مدارکی مرتبط با امنیت ملی (مصر) را تحویل نهادهای اطلاعاتی قطر داده است.

رئیس‌جمهور برکنارشده مصر متهم شده است که این مدارک را از طریق شبکه تلویزیونی الجزیره، مستقر در دوحه، به دست نهادهای اطلاعاتی خارجی رسانده است.

آقای مرسی اوایل تیر سال گذشته و در پی کودتایی نظامی، از سمت خود برکنار شد و هم‌اکنون در بازداشت است. او در پی سرنگونی حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد و گروه اخوان‌المسلمین، اصلی‌ترین حامی نامزدی او بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قطر از حامیان گروه اخوان‌المسلمین به شمار می‌رود و از زمان برکناری و بازداشت محمد مرسی، روابط دیپلماتیک مصر و قطر هم پرتنش بوده است.

اتهامات مطرح علیه محمد مرسی

تحریک به خشونت علیه تظاهرکنندگان مقابل کاخ ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۲ قتل ماموران زندان هنگام فرار از زندان در سال ۲۰۱۱ و در جریان اعتراضات مردمی به حکومت حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق مصر فساد مالی در ارتباط با خط مشی‌های اقتصادی اخوان‌المسلمین درز اسرار حکومتی به سازمان‌های خارجی توطئه با سازمان‌های خارجی برای اقدامات تروریستی آقای مرسی از زمان برکناری، در چندین نوبت در دادگاه حاضر شده است تا به اتهاماتی که علیه‌اش مطرح شده است، رسیدگی شود. فساد مالی و تحریک به خشونت از دیگر اتهامات مطرح علیه اوست.

آقای مرسی بارها گفته است که خود را رئیس‌جمهور قانونی مصر می‌داند و دادگاهی را که علیه‌اش تشکیل شده، غیرقانونی خوانده است.

در نزدیک به یک سال اخیر، چندین مقام ارشد اخوان‌المسلمین و صدها نفر از اعضای این گروه، پس از محاکمه، به مرگ محکوم شده‌اند. فعالان حقوق‌بشر می‌گویند که اقدامات سختگیرانه و سرکوبگرانه مقامات مصر در یک سال گذشته زمینه‌ساز مرگ بیش از هزار و ۴۰۰ نفر و بازداشت هزار و ۶۰۰ نفر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016