دوشنبه 17 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت پنج فعال مدنی و سیاسی در ایران


نوید کامرانی، آرش صادقی و همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی

رادیو زمانه ـ امید علی‌شناس فعال مدنی و آرش صادقی، فعال سیاسی، همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی، نوید کامرانی و آرش موسیوند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید علی‌شناس، فعال مدنی، صبح روز پنجشنبه ١٣ شهریورماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده است.

بنا به این گزارش، نیروهای امنیتی همچنین خانه وی را نیز تفتیش کرده و تمام وسایل شخصی از جمله کامپیو‌تر و کتاب‌های او را با خود برده‌اند.

خانواده امید علی‌شناس از سرنوشت وی خبری ندارند.

هرانا همچنین گزارش داد که عصر روز شنبه ۱۵ شهریورماه آرش صادقی، فعال سیاسی در محل کار خود واقع در خیابان آذربایجان تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از علت بازداشت و محل نگهداری وی هنوز خبری منتشر نشده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در حمله مأموران امنیتی، گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی، نوید کامرانی و آرش موسیوند، از بازداشت‌شدگان پیشین رویدادهای سال ۸۸ در ایران نیز بازداشت شده‌اند.

آرش صادقی دانشجوی کار‌شناسی ارشد فلسفه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی پیش از این یک بار در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات انتخاباتی بازداشت و پس از ۵۰ روز بازداشت با قرار کفالت آزاد شد. او بار دیگر در ششم دی‌ماه‌‌ همان سال بازداشت و در فروردین سال ۱۳۸۹ با قرار وثیقه آزاد شد و دوباره در ۲۵ دی‌ماه سال ۹۰ بازداشت و پس از مدتی آزاد گردید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016