سه شنبه 18 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حماس: عباس بازيچه آمريکا و اسراييل است


تهران – ايرنا - حماس رييس تشکيلات خودگردان فلسطين را به خرابکاری عليه توافق آشتی و دولت وحدت ملی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، 'فوزی برهوم' سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطين (حماس) روز گذشته (دوشنبه) در واکنش به اظهارات اخير 'محمود عباس'، وی را به کارشکنی عليه توافق آشتی متهم کرد و گفت که او 'بازيچه دست آمريکايی ها و اسراييلی ها شده است.'



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



عباس روز شنبه تهديد کرده بود چنانچه جنبش حماس به اين تشکيلات اجازه حکومت آزادانه در نوار غزه را ندهد، دولت وحدت ملی را بر هم خواهد زد.

وی پس از ورود به قاهره گفت که اگر اوضاع مانند شرايط کنونی پيش برود و 'دولت سايه' حماس، نوار غزه را در کنترل داشته باشد، تشکيلات خودگردان، دولت وحدت ملی را منحل خواهد کرد، زيرا اين دولت در شرايط کنونی قادر به انجام هيچ کاری نخواهد بود.

به موجب مفاد توافقنامه آشتی که در ماه آوريل (فروردين/ارديبهشت) ميان دو جنبش فتح و حماس منعقد گرديد، قرار بر اين شد که فلسطينيان با تشکيل دولت وحدت ملی متشکل از فن مدارها (تکنوکرات)، به هفت سال حکومت دو دولت موازی در کرانه باختری و نوار غزه خاتمه دهند.

کابينه جديد فلسطين که مقرش در شهر رام الله است روز دوم ژوئن (۱۱ تيرماه) کار خود را آغاز و در همان روز دولت حماس رسما از قدرت کناره گيری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016