چهارشنبه 19 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: با صراحت اعلام می‌کنيم که فلسطينيان را مسلح کرديم

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: غزه‌ای که در دوران مقاومت خود را مسلح کرد توانست ۵۰ روز مقاومت کند و سرانجام با التماس اسرائيل آتش بس برقرار شود.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر اين که مواجهه مسلمانان با دشمنانی همچون اسرائيل بدون حمايت دولت‌ها امکان پذير نيست، اظهار کرد: اگر دولت‌های اسلامی واقعا بخواهند که به اسلام عمل کنند هيچ حجتی برای ترک تکليف خود ندارند و بايد اين اقدام را انجام دهند.

به گزارش ايسنا، آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در همايش بين‌المللی علمای اسلام در حمايت از مقاومت فلسطين با بيان اين‌که خداوند مکررا مسلمانان را عتاب می‌کند که چرا در راه مستضعفين و مظلومين و در مقابل ادعاها و اعلام حضورهای ناحق جهاد نمی‌کنيد خاطرنشان کرد: جهان اسلام از حدود ۶۰کشور اسلامی تشکيل شده است. قرآن کريم از مسلمانان وحدت خواسته و آن‌ها را از تنازع نهی صريح کرده و به آن‌ها در اين زمينه هشدارهايی داده است که چنان‌چه تنازع داشته باشيد فشل می‌شويد و ابهت خود را از دست می‌دهيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اين‌که شرايط امروز امت اسلامی چيزی نيست که مورد رضايت خداوند متعال باشد، اظهار کرد: ما حق نداريم که نعمات ارزشمندی که خدای متعال در اختيار مسلمانان جهان قرار داده است را هدر بدهيم. مشکل کار ما اينجاست که ما با يکديگر متحد نيستيم و تصميم گرفتن مشترک برای ما به امری دشوار تبديل شده است که اين اتفاق تضييع حق مسلمين است و به فکری دقيقی نياز دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به چگونگی به اجرا درآمدن صحبت‌های مطرح شده در همايش‌های وحدت مسلمين گفت: علما و بزرگان می‌توانند تصميمات بزرگی در زمينه تصميم‌گيری مشترک انجام دهند به طور مثال ما چندی پيش مشاهده کرديم که پس از فراخوان آيت‌الله سيستانی از مردم برای مقابله با گروه داعش مردم استقبال باشکوهی کردند و برای مقابله با اين گروه هجوم می‌آوردند.

وی با بيان اين‌که ما در اين موضوع مشاهده کرديم که يک عالم بدون دراختيار داشتن ابزار اجرايی و امکانات توانست نتيجه خوبی بگيرد تاکيد کرد: اکثر علما در بلاد خود دارای نفوذ و شخصيت تاثيرگذاری هستند.

هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر اين‌که مواجه با دشمنانی همچون اسرائيل بدون مشارکت دولت‌ها امکان پذير نيست گفت: دولت‌ها بايد در اين زمينه پاسخگو باشند. چنانچه دولت ها بخواهند به اسلام عمل کنند هيچ حجتی برای ترک تکليف ندارند و بايد اين اقدام را انجام دهند.

وی با بيان اين‌که در حال حاضر يک دولت اسلامی در دنيا از مستضعفين حمايت می‌کند اظهار کرد: امروز سالهاست ايران تحت تحريم‌ همه جانبه است. در سال‌های اخير نيز تحريم‌ها همه گيرتر شده است، اما با صراحت اعلام می‌کنيم که ما فلسطينيان را برای دفاع از غزه مسلح کرديم ما با صراحت قبول کرديم که حزب الله لبنان را مسلح کرديم تا در جنگ ۳۳ روزه مقاومت کرده و پشت اسرائيل را بر زمين بمالد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: غزه‌ای که در دوران مقاومت خود را مسلح کرد توانست ۵۰ روز مقاومت کند و سرانجام با التماس اسرائيل آتش بس برقرار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016