پنجشنبه 20 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

با هدف مقابله با تحریم‌های غرب قرارداد ۷۰ میلیارد یورویی ایران و روسیه امضاء شد

43602654.jpg
ایرنا - تحریم ایران و روسیه توسط غرب، روند نزدیکی سیاسی و اقتصادی تهران و مسکو را بیش از پیش شدت بخشیده به طوری که مقامات دو کشور توافق کرده اند با جهشی بزرگ در روابط، حجم تبادلات اقتصادی را تا 10 برابر افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، توافقات یازدهمین اجلاس کمیسیون دایمی همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، آغازگر فصلی جدید در روابط اقتصادی دو کشور است به طوری که می تواند روابط سیاسی تهران و مسکو را نیز بیش از پیش تقویت کرده و به همگرایی دو کشور در عرصه بین المللی کمک کند.

توافق برای مبادلات اقتصادی به ارزش 70 میلیارد یورو و انجام مبادلات مالی با استفاده از پول های ملی دوکشور در حوزه های مختلف انرژی، حمل و نقل، صدور خدمات فنی و مهندسی، محصولات کشاورزی و غیره از جمله مهم ترین دستاورهای اجلاس دو روزه یازدهمین اجلاس کمیسیون دایمی همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه است.

** کنار گذاشتن دلار و یورو در تبادلات مالی ایران و روسیه

بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای سند تفاهم همکاری های اقتصادی ایران و روسیه اظهار داشت: در حال حاضر حجم مبادلات ایران و روسیه 1.5 میلیارد دلار می باشد که قرار است این رقم در سال های آینده تا 10 برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روابط سیاسی گسترده نیاز به روابط اقتصادی مستحکمی دارد، گفت: شرکت های روسی علاقه مند هستند که در صنعت نفت ایران حضور داشته باشند.

وزیر نفت گفت: ایران و روسیه توافق کردند با همکاری بانک های مرکزی دو کشور مبادلات مالی خود را با ارزهای «ریال و روبل» انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** توافق برای تبادلات اقتصادی به ارزش 70 میلیارد یورو

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در پایان این اجلاس با بیان اینکه ما به دنبال فصل جدید همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه هستیم، گفت: دو کشور برای حدود 70 میلیارد پروژه توافقات کلی کرده اند.

وی اظهار داشت: استخراج منابع هیدروکربوری ایران برای روسیه جذاب است اما تاکنون با توجه به تحریم های وضع شده، همکاری های بازرگانی میان دو کشور محدود شده بود.

نواک خاطرنشان کرد: اگر شرایط روسیه در زمینه سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز کشورهای دیگر در ایران نیز فراهم شود، تحرک بزرگی در زمینه فعالیت های نفت و گاز ایران به وجود می آید.

وی همچنین به تمایل شرکت های روسی برای بازسازی نیروگاه های ایران اشاره کرد و گفت: آنها خواهان ساخت نیروگاه های جدید هستند.

به گفته نواک، شرکت های بزرگ هوایی روسیه علاقه مند به ارسال هواپیماهای Tu-٢٠٤ و صدور قطعات هواپیما به ایران هستند.

نواک خاطرنشان کرد که اجلاس یادشده در سطح بسیار بالایی برگزار شد به طوری که نمایندگان ٤٠ شرکت روسی و ١٠٠ نفر از فعالان تجاری این کشور در این آن حضور داشتند.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: دو طرف علاوه بر روابط تجاری مطلوب از نظر سیاسی نیز روابط خوبی دارند به طوری که در چند روز آینده دیداری میان روسای جمهور ایران و روسیه انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016