جمعه 21 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ایران رایزنی‌ هسته‌ای با سه کشور اروپایی را «مفید و سازنده» خواند

رایزنی‌های هسته‌ای ایران و سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان که از صبح پنج‌شنبه، ۲۰ شهریور در وین آغاز شده بود، پایان یافت و نماینده جمهوری اسلامی نیز علی‌رغم آن که مذاکرات را «مفید و سازنده» توصیف کرد، گفت که اختلافات همچنان باقی است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اظهار داشت: «مذاکرات امروز ما با آقایان سایمون گس، نیکلاس دورویر و هانس دیتر لوکاس، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان، به درک بیشتر از مواضع طرفین کمک کرد».

به گفته او، «هدف از مذاکرات امروز رایزنی برای مذاکرات هفته آینده در نیویورک بوده، اما با این حال اختلافات در موضوعات اساسی همچنان باقی است».

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی از نشست خبری آقای عراقچی در پایان مذاکرات نوشته است که وی تاکید کرده است علی‌رغم وجود اختلافات، نمایندگان ایران «همیشه خوشبین» هستند.

معاون وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: «[نشست امروز] صرفا برای مشورت و تبادل آرا درباره چگونگی نزدیک کردن طرفین به یکدیگر بود. امیدواریم که هفته آینده در نیویورک پیشرفت داشته باشیم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در عین حال آقای عراقچی گفته است که مسیر دستیابی به توافق جامع هسته‌ای دشوار است.

ایران و قدرت‌های جهانی روز ۲۷ شهریور جاری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک دور بعدی مذاکرات اتمی را برگزار می‌کنند.

در این میان طرفین تلاش می‌کنند با انجام مذاکرات یا رایزنی‌های دو یا چند جانبه پیش از آغاز مذاکرات نیویورک، دیدگاه‌ها را به هم نزدیک سازند.

مذاکرات امروز در سطح معاونان وزیر خارجه ایران و سه کشور اروپایی برگزار می‌شد که نمایندگان ایران در این مذاکرات عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی بودند.

توافقات پیشین طرفین را موظف می‌کند که تا آذر ماه امسال به توافق جامع هستهای دست یابند و به این وسیله مناقشه هسته‌ای ایران به پایان برسد، امری که غرب می‌گوید نسبت به آن مصمم است.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مذاکره کننده ارشد گروه ۱+۵ در این باره به رادیو فردا می‌گوید: «در حالی که ما آگاهیم به اینکه فاصله زیادی بین نقطه نظر‌ات وجود دارد و کار زیادی باید انجام شود، ما از سوی شش کشور، مصمم به دستیابی به توافق هستیم، و مدت زیادی است که برای آن تلاش می‌کنیم.»

به گفته او، «اظهار نظرهایی هم که از سوی ایرانی‌ها می‌بینیم نشان می‌دهد که آن‌ها نیز مصمم به دستیابی به توافق هستند».

آقای مان در نهایت تاکید کرد که باید برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای امیدوار بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016