شنبه 22 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روانچی: اختلافات با ۱+۵ جدی است

تهران - ايرنا- معاون اروپا و آمريکای وزير امور خارجه گفت: اختلافات بين ما و گروه ۱+۵ همچنان جدی است اما اگر طرف مقابل حسن نيت داشته باشد ما هم تلاش می کنيم تا چهارم آذر به توافق برسيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، «مجيد تخت روانچی» امروز (شنبه) در حاشيه مراسم بزرگداشت يکصد و دوازدهمين سالگرد عهدنامه مودت که در دفتر مطالعات سياست خارجه برگزار شد، درباره ميزان حل اختلافات بين ايران و گروه ۱+۵ در مذاکرات هسته ای افزود: ما در مذاکرات ژنو و وين درباره متن مذاکره نکرديم بلکه درباره موضوعاتی گفت و گو کرديم که اگر نهايتا به تفاهم برسيم تاثير بسياری در دستيابی به توافق خواهد داشت.

وی افزود: همانطور که آقايان ظريف و عراقچی گفتند در دو دوره مذاکره ما با نمايندگان اروپا، نظرات ما چندان به يکديگر نزديک نشد و اختلافات روی موضوعات جدی همچنان وجود دارد.

معاون اروپا و آمريکای وزير امور خارجه گفت: اما از طرف ايران واقعا حسن نيت وجود دارد و ما تلاش می کنيم تا قبل از رسيدن به چهارم آذر به توافق برسيم. البته طبيعی است که به هر قيمت و هر هزينه ای حاضر به اين کار نيستيم.

وی اضافه کرد: ما به خطوط قرمز و اصولی که بارها پيش از اين اعلام کرديم پايبند هستيم و بايد آنها رعايت شود.

معاون وزير امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اينکه آيا برای کاهش اختلافات لازم است ملاقات هايی در سطح روسای جمهور برگزار شود؟ گفت: ما در نيويورک وقتی هفته آينده، حضور داريم، طبيعتا ملاقات هايی بين وزير امور خارجه و اگر دکتر روحانی تشريف بياورند ملاقات هايی بين ايشان و روسای جمهور کشورها خواهد بود؛ در سطح ۱+۵ هم قرار بر اين است که در سطح خانم اشتون و آقای ظريف و ساير وزرای ۱+۵ جلساتی باشد.

اين عضو تيم مذاکره کننده در عين حال تاکيد کرد: فکر نمی کنيم که نيازی باشد سطح مذاکرات را بالا ببريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016