یکشنبه 23 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روايت عضو مجمع از نامه خاتمی به خامنه‌ای

ایسنا ـ خبر ارسال نامه سيدمحمد خاتمی به مقام معظم رهبری از سوی روابط عمومی دفتر رييس جمهور سابق کشورمان در رسانه ها منتشر شد تا رسانه های تندرو اصولگرا تحليل بازگشت به نظام خاتمی با نامه نگاری را در اخبارشان بگنجانند و در کنار آن به رئيس جمهور سابق طعنه و کنايه بزنند حال آنکه محسن رهامی از اعضای شورای مشورتی سيدمحمد خاتمی و همچنين از اعضای ارشد مجمع روحانيون اين نامه را نامه ای طبيعی و معمولی تلقی کند که به واسطه رابطه قديمی و دوستانه مجمع روحانيون با مقام معظم رهبری نگاشته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، دکتر محسن رهامی در خصوص نامه سيد محمد خاتمی به مقام معظم رهبری به پيام نو گفت: «اين نامه آرزوی سلامتی و بهبودی برای مقام معظم رهبری بود. اعضای مجمع روحانيون از مبارزين پيش از انقلاب و پس از انقلاب بوده اند، همه اعضا از دوستان شخص مقام رهبری بوده اند و هستند و ارتباط نزديکی با ايشان دارند. طبيعی است مجمع روحانيون مبارز به واسطه سابقه و عقبه ای که در نظام جمهوری اسلامی دارد، همواره در کنار امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است. همه اعضای مجمع به خاطر سلامتی رهبر خوشحال بوديم به به خاطر اينکه خطر رفع شده و مشکلی به وجود نيامده، چه در منابر و چه مساجد خوشحالی کرديم. اين نامه نه از طرف شورای مشورتی آقای خاتمی بلکه از طرف مجمع روحانيون نوشته شد.»

عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز به پيام نو گفت: «سابقه دوستی و رفاقت و ارتباط های قبلی مجمع روحانيون مبارز با مقام معظم رهبری بسيار بيشتر از آن چيزی است که ديگران بخواهند فضای آلوده ای ايجاد کنند و اين نامه را با تحليل های نادرست روبرو کنند. اعضای مجمع روحانيون قبل از انقلاب با مقام معظم رهبری آشنايی داشتند و سابقه همکاری داشته اند. در زمان حيات امام در خدمت حضرت امام؛ و بعد از حيات امام در خدمت مقام معظم رهبری بوده اند لذا دعا کردن برای سلامتی ايشان و دعا کردن برای بهبودی کامل مقام رهبری، امری طبيعی و معمولی بوده است و مورد اتفاق تمام احاد ملت است.»

رهامی در پاسخ به اين سوال که الگوی روابط آقای خاتمی با رهبر انقلاب چگونه است و چرا عده ای همواره در پی تخريب اين رابطه هستند، به پيام نو گفت: «شخص آقای خاتمی همواره در کنار مقام معظم رهبری بوده اند و هرگز تقابلی وجود نداشته و ندارد. به صورت موردی هم ملاقات هايی با اعضای مجمع روحانيون وجود داشته است. پيش از عيد آقايان موسوی لاری و مجيد انصاری از طرف مجمع روحانيون مبارز با مقام معظم رهبری ملاقات کرده اند. به جز اين ملاقات ها در موارد مختلف بنا به ضرورت پيغام هايی ارسال شده است. چه آقای خاتمی و چه ديگر اعضای مجمع روحانيون از مجموعه داخل نظام هستند و تقابلی وجود نداشته و نخواهد داشت. اما طبيعی است در اداره کشور نقطه نظرهای مختلفی وجود دارد و گاهی پيش می آيد اين نقطه نطرات مورد قبول مقام رهبری نباشد که امری بسيار طبيعی است و مجمع روحانيون هم همواره به نظر رهبری احترام گذاشته اند و خلاف آن را انجام نداده اند. اين مسائل در اداره کشور بسيار معمولی است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016