دوشنبه 24 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: تشکیل ائتلاف با عنوان مبارزه با داعش پوچ، تو خالی و جهت‌دار است


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) پس از پايان دوران بستری در بيمارستان و بهبود کامل، از بيمارستان مرخص شدند.

رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بيمارستان، در مصاحبه‌ای با ابراز رضايت از عمل جراحی و دوره درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظيم محبت‌ها و ملاطفت‌هايی که در اين چند روز نسبت به اين حقير انجام شد، احساس شرمندگی و سنگينی بر دوش خود می‌کنم.

ايشان با اظهار قدردانی و تشکر فراوان از محبت‌های بسيار قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصيت‌ها، مديران برجسته کشور، سياسيون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه بر اظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های ديگر نيز اظهار لطف فراوانی کردند که بار ديگر نشان دهنده‌ تاکيد هميشگی بنده مبنی بر اينکه ملت ايران، در ميان ملت‌های ديگر دارای عمق راهبردی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی تاکيد کردند: هيچ نظام و کشوری را سراغ نداريم که خارج از مرزهای خود دارای چنين ريشه‌ها و پيوندهای عاطفی، اعتقادی و ايمانی با ملت‌های ديگر باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای همچنين با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بيمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانايی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنين ثروت عظيم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که يکی از اساسی‌ترين و حياتی‌ترين بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

ايشان در بخش ديگری از اين مصاحبه، نکته ديگری را نيز مطرح کردند و گفتند: من در اين چند روزی که در بيمارستان بستری بودم، يک تفريح داشتم که عبارت بود از شنيدن صحبت‌های مقامات آمريکايی در زمينه‌ی مبارزه! با داعش، که واقعاً مايه‌ی تفريح بود.

رهبر انقلاب اسلامی، اظهارات مقامات آمريکايی در خصوص مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزير امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا که صراحتاً اعلام کردند از ايران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: اينکه آمريکا از ايران برای حضور در يک کار خلاف و غلط دسته جمعی مايوس می‌شود، مايه‌ی افتخار ما است و افتخاری بالاتر از اين، برای خود نمی‌دانيم.

حضرت آيت الله خامنه‌ای، سپس به منظور نشان دادن دروغ‌گويی آمريکايی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئياتی را از پشت پرده اين ماجرا بيان کردند.

ايشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفير آمريکا در عراق طی درخواستی از سفير ما در عراق می‌خواهد که ايران و آمريکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: سفير ما در عراق، اين موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با اين جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم در اين قضيه ما با آمريکايی‌ها همراهی نمی‌کنيم زيرا آنها نيت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنين شرايطی ما با آمريکايی‌ها همکاری کنيم.

حضرت آيت الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پيش وزير امور خارجه آمريکا و اعلام اين موضوع که ما از ايران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنيم، خاطرنشان کردند: همين وزير امور خارجه آمريکا، شخصاً به آقای دکتر ظريف درخواست داده بود که بياييد در قضيه داعش با ما همکاری کنيد اما دکتر ظريف درخواست او را رد کرده بود.

ايشان افزودند: حتی معاون وزير امور خارجه آمريکا هم که يک زن است و همه او را می‌شناسند، در مذاکرات با آقای عراقچی، بار ديگر اين درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی نيز درخواست وی را رد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صريح جمهوری اسلامی ايران برای همکاری با آمريکا در خصوص مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آنها به دروغ می‌گويند که ما ايران را در ائتلاف شرکت نخواهيم داد در حالی که ايران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنين ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آيت الله خامنه‌ای تاکيد کردند: آمريکايی‌ها قبلاً نيز با سر و صدای فراوان و با حضور چندين کشور، يک ائتلاف بر ضد سوريه تشکيل دادند اما هيچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق نيز وضعيت به همين‌گونه خواهد بود.

ايشان با تاکيد بر اينکه آمريکايی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمريکايی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق، کمر داعش را شکست، اقدام آمريکا نبود، بلکه اقدام نيروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکيد بر اينکه ضربات نيروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعيت آن است که آمريکايی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی، بدون اجازه وارد خاک اين کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند در عراق و سوريه انجام دهند.

ايشان تاکيد کردند: آمريکايی‌ها بدانند که اگر چنين کاری را انجام دهند، همان مشکلاتی که در ده سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار ديگر به وجود خواهد آمد.

رهبر انقلاب اسلامی در پايان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در اين چند روز، صحبت‌های مقامات آمريکايی يک تفريح بر روی تخت بيمارستان بود.

حضرت آيت الله خامنه‌ای امروز پيش از ترک بيمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزديک از آنان تشکر کردند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين پيش از ترک بيمارستان، از آيت الله مهدوی‌کنی رئيس مجلس خبرگان نيز عيادت کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016