پنجشنبه 27 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ريابکوف: مطمئن نيستم که ايران و ۱+۵ به توافق دست يابند

ایسنا ـ معاون وزير امورخارجه روسيه گفت: اين اطمينان وجود ندارد که بتوان در دور جديد مذاکرات به نتايج ملموس دست يافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاری ايتارتاس، سرگئی ريابکوف معاون وزير امور خارجه روسيه روز چهارشنبه در بدو ورود به آمريکا در جمع خبرنگاران، گفت: مسکو به طور کامل مطمئن نيست که ايران و ۶ کشور جهان بتوانند تا ۲۴ نوامبر به يک توافق دست يابند. اما به هر حال در اين باره بدبينی وجود ندارد و هر دو طرف به کار خود ادامه می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ريابکوف ادامه داد: در دور گذشته ما شاهد روند مشخص و موفقيت‌آميزی نبوديم. می‌توان گفت بسياری از مسائل تنها در مرکز مباحث قرار گرفته اما مورد بررسی قرار نگرفت.

معاون وزير امور خارجه روسيه اضافه کرد: اين اطمينان وجود ندارد که بتوان در دور جديد مذاکرات که از ۱۹ سپتامبر آغاز می‌شود، به نتايج ملموس دست يافت و هنوز مشخص نيست که وزرای خارجه ايران و ۶ کشور جهان با هم ديدار و گفت‌وگو کنند يا نه.

وی افزود: علی‌رغم تحريم‌ها، روسيه آماده است که به همراه آمريکا و اتحاديه اروپا برای دستيابی به يک نتيجه در مذاکرات با ايران در نيويورک شرکت کند.

ريابکوف با اشاره به سفر محمدجواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان به مسکو در در گفت‌وگو با وی گفت: در ديدار دوجانبه با ايرانيان کاملا مشخص بوده و آنها نشان دادند که هیأت ايرانی برای دور آتی مذاکرات به طور اصولی آماده شده‌اند. همچنين ۶ کشور ديگر نيز آمادگی لازم برای اين مذاکرات را فراهم کرده‌اند.

به نوشته اين خبرگزاری پيش از مذاکرات يک جلسه هماهنگی ميان هیأت روسی با شرکايش برای دستيابی به يک چارچوب در جهت مصالحه برگزار خواهد شد.

به گزارش ايسنا، دور جديد مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ از ۱۹ سپتامبر به طور رسمی در نيويورک آغاز می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016