پنجشنبه 27 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف: کنفرانس پاريس ائتلاف توبه‌کاران بود

وزير امور خارجه ايران نشست پاريس را" ائتلاف توبه کاران" ناميد و گفت: داعش نه دولت است نه اسلامی است، بلکه يک سازمان پيچيده تروريستی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدجواد ظريف در سخنرانی شامگاه چهارشنبه در انديشکده شورای روابط خارجی نيويورک، با انتقاد از سياست‌های اشتباه آمريکا گفت: تحريم ها راه به جايی نمی‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظريف تاکيد کرد: اگر هدف، اطمينان يافتن از صلح آميز بودن برنامه هسته‌ای ايران است، حل و فصل اين مساله بسيار آسان است. اما مشکل اينجاست که دولت آمريکا در بحث تحريم‌ها غرق شده و کنگره آمريکا خواستار باقی ماندن تحريم‌ها است.

ظريف با اشاره به افزايش تعداد سانتريفيوژهای ايران از ۲۰۰ عدد قبل از وضع تحريم‌های غيرقانونی به ۲۰ هزار عدد فعلی گفت: اين افزايش يکی از دستاوردهای تحريم‌ها برای آمريکا بوده است.

ظريف افزود: افزايش نفرت مردم ايران از آمريکا به دليل اثرات ناشی از تحريم‌ها يکی ديگر از دستاوردهای تحريم‌ها برای آمريکا است.

وی تصريح کرد: موضوع تحريم برای آمريکا کالای ارزشمندی نيست که بخواهد بخاطر آن، دورنمای حل و فصل موضوع هسته‌ای و همکاری با ايران را از بين ببرد.

ظريف گفت: برخی راه را اشتباه رفته و از پارادايم‌ها و تحليل‌های منسوخ استفاده کرده که نتيجه‌ای عايدشان نکرده است اما جمهوری اسلامی ايران متعهد به حل و فصل مساله هسته‌ای است.

وی در ادامه تصريح کرد: برنامه غنی سازی ما برنامه‌ای صلح آميز و با هدفی مشخص است و آژانس بين المللی انرژی اتمی نيز بارها اعلام کرده که ايران به تمام شروط توافق ژنو عمل کرده است.

وزير امور خارجه کشورمان در ادامه اين جلسه در پاسخ به پرسش يکی از حاضران در جلسه که خواستار توضيحی درباره منطقه نظامی پارچين شده بود، گفت: آژانس دو بار از اين منطقه بازديد کرده و نمونه برداری محيطی نيز از آن داشته است.

ظريف اظهار کرد: گزارش‌های اطلاعاتی نادرستی وجود دارد و ظاهرا می‌خواهند بازديدها را ادامه دهند تا چيزی را که وجود ندارد پيدا کنند.

وی افزود ما بارها اعلام کرده‌ايم که حداکثر شفافيت را داريم اما طبق هر توافقی، تاسيسات نظامی خارج از محدوده بازرسی‌ها هستند.

ظريف در بخش ابتدايی اين جلسه در سخنانی با تاکيد بر اين‌که «ايران به عنوان يک قدرت منطقه‌ای مسئول همواره برخورد واقع بينانه‌ای با مسائل منطقه داشته است» به موضوع داعش و کنفرانس اخير پاريس اشاره کرد و گفت: برخی حاضران در نشست پاريس به نحوی در ايجاد و تقويت گروه تروريستی داعش ايفای نقش نموده و در حال حاضر اين گروه جنايتکار به سراغ خالقان خود رفته است.

وی نشست پاريس را " ائتلاف توبه کاران" ناميد و گفت داعش نه دولت است نه اسلامی است، بلکه يک سازمان پيچيده تروريستی است.

وی افزود: ايران به درخواست مقامات عراقی، اولين کشوری بود که برای حل اين مشکل به کمک عراقی‌ها آمد زيرا ما در کمک به دوستان خود برای برخورد با اين تهديد ترديد به خود راه نمی‌دهيم.

ظريف داعش را تهديدی نه عليه يک کشور يا منطقه خاص بلکه يک تهديد جهانی ناميد و گفت: در حال حاضر هزاران تروريست خارجی در عراق و سوريه حضور دارند.

ظريف در پايان سخنانش گفت: داعش يک پديده بسيار خطرناک است و بايد بدنبال روش موثر برای برخورد با اين پديده باشيم. اين تهديد با بمباران هوايی از ميان نمی‌رود و نيازمند آن هستيم تا شيوه و راهبرد جديدی داشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016