جمعه 28 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کوبانی در محاصره داعش

به گزارش بی‌بی‌سی٬ فعالان سوری می‌گویند که شبه‌نظامیان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش سابق) بیش از ۱۶ روستا را در شرق و غرب شهر عمدتا کردنشین کوبانی اشغال کرده‌اند و آن شهر را کاملا تحت محاصره گرفته‌اند.

کوبانی که عین‌العرب هم نامیده می‌شود، شهری کردنشین در نزدیکی محدوده مرزی ترکیه در شمال سوریه است.

دیدبان حقوق بشر سوریه، از گروه‌هایی که تحولات سوریه را زیر نظر دارد، اعلام کرده است که گروه دولت اسلامی در طول بیست و چهار ساعت گذشته شهر کوبانی را زیر حمله داشته و هم‌اکنون حلقه محاصره دور شهر را کامل کرده است.

گزارش شده است که نیروهای این گروه شبه‌نظامی در این حمله، از آتش توپخانه، موشک و تانک بهره برده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دیدبان حقوق بشر سوریه اضافه کرده است که برای اولین‌بار یک پهپاد جاسوسی بر فراز محدوده تحت کنترل گروه دولت اسلامی در استان حلب سوریه مشاهده شده است، ولی هنوز معلوم نیست که چه کسی آن را هدایت می‌کرد.

انتشار خبرهای مربوط به پیشروی گروه دولت اسلامی در سوریه با مصوبه کنگره آمریکا برای تسلیح و آموزش گروه‌های شبه‌نظامی میانه‌رو در سوریه همزمان بوده است. این مصوبه برای تقویت شبه‌نظامیانی صادر شد که در حال جنگ با گروه دولت اسلامی در سوریه هستند.

به نقل از دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش شده است که نیروهای گروه دولت اسلامی توانسته‌اند در مسیر خود برای محاصره کامل کوبانی در مجموع ۲۱ روستا را اشغال کنند.

رامی عبدالرحمن، بنیانگذار دیدبان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری رویترز گفته که بیم آن می‌رود گروه دولت اسلامی در مناطقی که در اختیار می‌گیرد، به کشتار ساکنان اقدام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016