یکشنبه 30 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آنکارا: ده ها هزار پناهجوی کرد از سوریه وارد خاک ترکیه شده‌اند

به دنبال پیشروی نیروهای گروه خلافت اسلامی در شمال سوریه یک مقام دولت ترکیه می گوید، از زمان باز گشايی مرزهای ترکیه به روی پناهجویان کرد سوريه ای در روز جمعه تاکنون، ۴۵ هزار کرد سوری با عبور از مرز وارد خاک ترکيه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، با پيشروی گروه خلافت اسلامی( داعش سابق) به سمت شهر عين العرب يا کوبانی ده ها هزار اوراه کرد سوری به سمت ترکيه گريخته اند.

طبق اين گزارش، فرماندهان نیروهای کرد در سوریه می گويند، هم اکنون نيروهای گروه خلافت اسلامی به ۱۵ کيلومتری شهر کوبانی رسيده اند.

پيشروی نيروهای گروه خلافت اسلامی به سمت اين شهر کرد نشين در شمال سوريه نگرانی ها در خصوص احتمال قتل عام در اين شهر توسط نيروهای داعش را افزايش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يک اواره کرد سوريه ای به خبرگزاری رويترز گفته است که بامداد روز شنبه و به دنبال تصرف روستايشان توسط نيروهای گروه خلافت اسلامی به ترکيه گريخته است. اين پناهجوی کرد سوری می گويد، نيروهای گروه خلافت اسلامی مسلح به سلاح های سنگين هستند در حالی که نيروهای پيشمرگ کرد با سلاح های سبک درحال مقاومت در برابر آنها هستند.

نعمان کورتولموس، معاون نخست وزير ترکيه ، به «سی ان ان ترک» گفته است که از زمان باز گشايی مرزهای اين کشور به روی آوراگان کرد سوريه ای در روز جمعه، تا کنون ۴۵ هزار کرد سوری از هشت نقطه مرزی وارد خاک ترکيه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز از زمان آغاز پيشروی گروه خلافت اسلامی در شمال سوريه،‌ از روز سه شنبه نيروهای کرد سوريه دست کم ۱۰۰ روستا در اين منطقه را تخليه کرده اند.

رامی عبدالرحمن، مدير ديده بان حقوق بشر سوريه گفته است، در جريان پيشروی های اخير گروه خلافت اسلامی، نيروهای اين گروه دست کم ۱۱ شهروند کرد سوری را اعدام کرده اند.

به گزارش رويترز، به دنبال پيشروی نيروهای گروه خلافت اسلامی، ۳۰۰ نيروی پيشمرگ کرد از ترکيه برای کمک به نيروهای کرد وارد سوريه شده اند.

مسعود بارزانی، رهبر کردهای عراق روز جمعه از جامعه بین‌المللی خواست تا با مداخله نظامی، ساکنین کوبانی را نجات دهند.

به گزارش رویترز،‌ درصورت تصرف شهر عین العرب یا کوبانی به دست نیروهای گروه خلافت اسلامی این گروه بر مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه تسلط خواهد یافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016