یکشنبه 30 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رقیبان انتخابات افغانستان آماده «تشکیل دولت وحدت ملی» می‌شوند

بنا بر گزارش‌ها عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، رقیبان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، بر سر تشکیل دولت وحدت ملی در آن کشور به تفاهم رسیده و توافقی در این مورد آماده امضا شده است.

خبرگزاری فرانسه از قول مقام‌های رسمی با اعلام این خبر می‌گوید آخرین نتیجه شمارش آرا نیز قرار است به زودی اعلام شود.

بنا بر این گزارش اشرف غنی حامدزی، به عنوان رئیس‌جمهوری و عبدالله عبدالله نیز به عنوان رئیس شورای اجرایی -مقامی که به تازگی ایجاد شده- معرفی می‌شوند.

ریاست شورای اجرایی مسئولیتی مانند نخست‌وزیر را بر عهده می‌گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو آزادی، بخش دری رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، نیز از قول حامد کرزی، رئیس‌جمهوری افغانستان گزارش داده، او ابراز امیدواری کرده است در پایان جلسه روز ۲۹ شهریور خود با دو نامزد، «خبر خوشی» برای مردم افغانستان داشته باشد.

پیش از این، گروهی از اعضای تیم‌های انتخاباتی آقایان عبدالله و حامدزی به رادیو آزادی گفته بودند که تنها «چگونگی اعلام نتیجه انتخابات» از موارد اختلاف است که دو نامزد روی آن با هم بحث می‌کنند.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که این کمیسیون روز یک‌شنبه «نتیجه نهایی دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کند».

دور اول انتخابات رياست جمهوری افغانستان، ۱۶ فروردين ماه و دور دوم بين عبدالله و حامدزی، روز ۲۴ خرداد برگزار شد.

در اعلام نتايج اوليه، اشرف غنی احمدزی پيروز انتخابات اعلام شد، اما با اعتراض عبدالله عبدالله بازشماری آرا آغاز شد. آنچه به بحرانی سياسی در افغانستان انجامید و تا کنون تشکیل دولت جدید در آن کشور را که جای حامد کرزی را خواهد گرفت، عقب انداخته است.

بحران سیاسی در آن کشور سیاستمداران عالی‌رتبه غربی را نیز برای کمک به حل آن به صحنه آورد.

جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده، از جمله این افراد بود که برای کمک به طرف‌ها و حل بحران به افغانستان سفر کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016