دوشنبه 31 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماينده آمريکا در سازمان ملل: ايران با حمايت از اسد و حزب الله نقش مخربی در منطقه دارد

عصر ایران ـ سامانتا پاور سفير آمريکا در سازمان ملل گفت که کشورش حملات هوايی عليه گروه تروريستی داعش در عراق را بدون هماهنگی با ايران انجام می دهد.

به گزارش عصر ايران " سامانتا پاور" نماينده ايالات متحده آمريکا در سازمان ملل روز گذشته در مصاحبه با برنامه هفتگی "رودررو با مردم " شبکه سی بی اس آمريکا با اعلام اين موضوع در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخير کری درباره ايفای نقش ايران در مبارزه با داعش گفت : بگذاريد صريح بگويم که ما در عمليات مان عليه داعش با ايران هيچ گونه هماهنگی و تبادل اطلاعاتی نداريم. از نظر من منظور کری اين بوده که ايران اعلام کرده است به گروه داعش به عنوان يک تهديد و دشمن می نگرد و از اين رو هدف مشترک ما مهار و نابودی گروه داعش است. با وجود اين ما می خواهيم ببينيم ايرانی ها چطور می خواهند در اين زمينه نقش سازنده ای داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پاور افزود: نقشی که ايران در سوريه بازی می کند و حمايت اين کشور از گروه حزب الله لبنان از نظر واشنگتن بسيار مخرب است.

اين مقام آمريکايی در ادامه با تکرار اتهامات هميشگی درباره حمايت ايران از تروريسم گفت بشار اسد آن شخصی نيست که آمريکا بخواهد در مبارزه با داعش با او همکاری کند.

سامانتا پاور با اشاره به اينکه حملات هوايی آمريکا به گروه داعش در عراق نياز به مجوزی از سازمان ملل ندارد ، افزود: پرزيدنت اوباما مجوز قانونی انجام حملات عليه داعش را حتی بدون دريافت مجوز از سازمان ملل دارد.

گفتنی است دو روز پيش ويتالی چورکين سفير روسيه در سازمان ملل با انتقاد از ائتلاف شکل گرفته برای مبارزه با داعش ، اعلام کرده بود از نظر مسکو هر گونه عمليات نظامی آمريکا عليه داعش در عراق بايد با مجوز شورای امنيت باشد و بدون مجوز اين عمليات ها مشروع نيستند.

سامانتا پاور در پاسخ به سوالی درباره احتمال گسترش حملات هوايی آمريکا به داعش از عراق به سوريه نيز گفت اين مساله بستگی به شرايط و موقعيت خاص منطقه خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016