پنجشنبه 13 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مقام‌های ایران و آمریکا در ژنو دیدار می‌کنند

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید هیئتی از آن وزارت‌خانه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ شهریور، با مقام‌های ایرانی در ژنو دیدار و در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ بنا بر بیانیه وزارت خارجه ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن، معاون سیاسی آن وزارت‌خانه و جیکوب سالیوان، از مشاوران ارشد دولت از جمله کسانی هستند که قرار است در این دیدار و مذاکرات و در سوئیس شرکت کنند.

این سه نفر در دیدارهای پیشین با معاونان ارشد وزارت خارجه ایران مانند عباس عراقچی و مجید تخت روانچی نیز حضور داشتند.

در بیانیه کوتاه وزارت خارجه ایالات متحده در این مورد آمده است «این رایزنی دو طرفه در زمینه مذاکرات اتمی ۵+۱ که از سوی کاترین اشتون، نماینده ارشد اتحادیه اروپا، پیش برده می‌شود، صورت می‌گیرد».

خبرگزاری‌های ایران نیز گزارش داده‌اند که عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، روزهای پنج‌شنبه تا شنبه دیدارهایی با همتایان خود در گروه ۱+۵ خواهد داشت.

آقای تخت روانچی نیز اکنون در اروپا به سر می‌برد.

بنا به گفته یک مقام غربی به رادیو فردا طرف‌های مذاکره اتمی قرار است در ۲۷ شهریور گفت‌وگوهای خود را مجددا از سرگیرند.

این نخستین دور از مذاکرات تهران و قدرت‌های جهانی از اواخر تیر ماه و پس از توافق طرفین برای تمدید گفت‌وگوهای اتمی با هدف رسیدن به توافقی جامع تا سوم آذر ماه است.

روز چهارشنبه در پی دیدار وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی، وزیر خارجه ایتالیا و رئیس منتخب اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی، خانم موگرینی گفته امیدوار است مذاکرات هسته‌ای در زمان معین، تا سوم آذر ماه، به نتیجه برسد.

آقای ظریف، وزیر خارجه ایران، نیز، به تازگی گفته در مورد دستیابی به توافق جامع «کاملا خوشبین» است.

مقام‌های ایران و آمریکا -از جمله محمد جواد ظریف و جان کری- دیدارهای دوجانبه‌ای در وین و ژنو داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016