دوشنبه 31 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رسائی: اميدواريم روحانی دلش برای شيطان نسوزد

نماينده جبهه پايداری گفت: فرکانس سخنان روحانی بايد براساس فرکانس صحيفه امام و مواضع رهبری تنظيم شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حميد رسايی در کنفرانس خبری "راه و چاه" که از سوی کميته صيانت از منافع ايران در حال برگزاری است با مهم خواندن تريبون سازمان ملل گفت: ما از طريق تريبون سازمان ملل می‌توانيم صدای خود رابه گوش جهانيان برسانيم چرا که يکی از تحريم‌های ظالمانه تحريم رسانه‌ای است که از اين طريق غرب می‌خواهد صدای ما را ساکت کرده و واقعيت را آنطوری که نيست نشان دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه از تريبون سازمان ملل در دوره قبل از رياست محمود احمدی‌نژاد به خوبی استفاده نمی‌شد اظهار داشت: اگر اين فرصت به خوبی مديريت نشود تبديل به تهديد می‌شود همانطور که دوم خرداد يک فرصت بود ولی چون توسط مدعيان اصلاحات و دست اندرکاران آن زمان درست مديريت نشد تبديل به تهديد و اصلاحات آمريکايی شد.

نماينده تهران درمجلس شورای اسلامی با بيان اينکه تفاوت رئيس جمهور ما با ديگران در نوع مواضع‌اش است، يادآور شد: توصيه ما به آقای روحانی اين است که رئيس جمهور جمهوری اسلامی ايران باشد و نه رئيس جمهور ايران. هر چقدر که مسئولان نظام مواضعشان به آرمانهای امام و رهبری نزديک باشد در واقع مواضعشان به مواضع ملت نزديک‌تر است و منافع بيشتری را تامين می‌کنند. تاکيد ما بر اين است که مواضع آقای روحانی هم مواضع امام و مقام معظم رهبری باشد و نه خواست اين جناح و آن جناح سياسی.

رسائی ادامه داد: توقع ما اين است که آقای روحانی پس از تجربه حداقل اين يکسال و نه تجربه سی و پنج سال گذشته مواضع خود را مد نظر داشته باشد.

عضو فراکسيون اصولگرايان به مکالمه تلفنی روحانی و اوباما در سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: آقای روحانی تجربه مکالمه تلفنی با شيطان را حتما مد نظر داشته باشد آقای روحانی در ديداری که با ما نمايندگان داشت گفت من به اين خاطر با اوباما تلفنی صحبت کردم که وی به خاطر پاسخ‌های رد من برای ديدار با ايشان تحقير می‌شد و من به خاطر اينکه اين تحقير را پايان ببخشم به تلفنشان پاسخ دادم توقع اين بودکه آقای روحانی بجای نگران بودن از تحقير اوباما نگران اين باشد که با اين مکالمه عزت دولت تحقير نشود.

وی با تاکيد براينکه فرکانس سخنان روحانی بايد براساس فرکانس صحيفه امام و مواضع رهبری تنظيم شود خاطر نشان کرد: حداقل دراين يکسال گذشته شاهد بوديم که مواضع رهبری نسبت به آمريکا تشديد شده و اميدواريم که ايشان دلش برای شيطان نسوزد.

مدير مسئول هفته‌نامه ۹ دی با يادآوری اينکه ما از آقای روحانی می‌خواهيم که سفرش را با شعار اعتدال به پايان برساند عنوان کرد: رهبری در ماه رمضان اعتدال را اشداء علی الکفار و رحماء بينهم تعبير کرده است پس آقای روحانی در اين سفر اعتدالی باش.

رسايی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه چرا جريان دلواپسی در دولت آقای احمدی‌نژاد نسبت به خانه نشينی ايشان و مساله مشايی که موضوعات مقابل منويات رهبری بود واکنشی نشان نداد و در آن موقع حساس دلواپس نبود گفت: من بايد اشاره کنم که جريان دلواپسی از آن زمان تاکنون اعضای جديدی همچون آقای ظريف نيز دارد زيرا ايشان خودشان هم گفتند به امريکا اعتماد ندارند و بايد دلنگران باشيم.

وی اضافه کرد: اين جريان حتی در آن زمان در آن مقطع تاريخی در مقابله با عمل‌های آقای احمدی نژاد از خود واکنش‌هايی نشان داد اما بايد توجه کنيم که اشتباهات آقای احمدی‌نژاد در حوزه سياست خارجی با اشتباهات آقای روحانی در اين حوزه قابل مقايسه نيست. ما در زمان آقای احمدی‌نژاد نيز درباره نوشتن نامه به اوباما به او هشدار داديم. خود او نيز می‌دانست که اين موضوعات فايده‌ای ندارد ولی نامه ايشان نامه‌ای مطالبه‌گرانه بود.

رسايی گفت: ما هميشه سعی کرده‌ايم نقاط ضعف را بيان کنيم و در مساله مشايی نيز ما در مقابل آقای احمدی‌نژاد ايستادگی کرديم و ايستادگی ما متفاوت با ايستادگی کسانی بود که از روز اول به اين دولت خدمتگزار خدمت می‌کردند. بنابراين ما بوديم که او را وادار کرديم در تصميم خود تجديد نظر کند زيرا ايستادگی ما برای ايشان هزينه داشت.

وی با اشاره به اتفاقات دو سال آخر دوره رياست جمهوری احمدی نژاد يادآورشد: ما در دو سال آخر به ايشان اعتراضاتی داشتيم و يکی از نقدهای ما به او اين بود که چرا شبيه منتقدين اوليه خود شده‌ای؟

نماينده مردم تهران ادامه داد: تمام صحبت های ما با آقای روحانی اين است که اعتدال مورد منظور مقام معظم رهبری را در صحبت‌ها و عمل خود رعايت کنند و اگر اين کار را بکنند خود بنده برای ايشان فرش قرمز می‌اندازم و ايشان را تکريم می‌کنم.

وی در پايان گفت: در سال گذشته حرکات نابجايی همچون مکالمه تلفنی روی داد که ما آن را چيزی می‌دانستيم که نتيجه نداشته است. امروز کسانی هستند که می‌گويند روحانی با شيطان بايد مذاکره مستقيم داشته باشد تا همه مسائل حل شود. شما اين موضوعات را درست نمی‌دانيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016