یکشنبه 26 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رسايی: در طول يک سال رياست جمهوری و مذاکره با آمريکا کم تحقير نشديم، هيچ تحريمی ترک برنداشته

حميد رسايی با انتقاد از اظهارات اخير رييس‌جمهور گفت: آقای روحانی با نوع ادبياتش قسم خود را نقض کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده مردم تهران طی نطق ميان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس، افزود: رئيس‌جمهوری برای چندمين بار منتقدان آرام خود را نواخت و بعد از آنکه آنان را کم‌سواد و بی‌سواد خواند آنان را به جهنم فرستاد، اين سخنان آنقدر توهين‌آميز بود که سايت رسمی رياست‌جمهوری مجبور شد اين صحبت‌ها را از سوی صفحه خود حذف کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی با بيان اينکه رئيس جمهور با نوع ادبياتش قسم خود را نقض کرده است گفت: طبق قانون اساسی دولت مکلف به محو هرگونه خودکامگی، انحصارطلبی و استثمار است و پيش از اين وقتی دولت قبل در مقابل دشمنان اين ملت از چنين ادبياتی استفاده می‌کرد عده‌ای ندای واويلا سر می‌دادند اما اکنون اين الفاظ نثار دوستان داخلی می‌شود و لبخند ستايش‌ نثار دشمنان انقلاب.

وی خطاب به رئيس‌جمهور گفت: اکنون اوبامای وحشی و حامی رژيم کودک‌کش از سوی رئيس‌جمهور باهوش و باادب خطاب می‌شود، آقای روحانی ما شما را به‌دليل بدست آوردن رأی اکثريت و به‌دليل تنفيذ رهبری رئيس‌جمهور خود می‌دانيم و دوست نداريم رئيس‌جمهور قانونی کشور با ادبياتی سخن بگويد که حاميانش سرافکنده باشند.

وی افزود: رهبری در بهمن‌ماه سال گذشته وقتی رئيس‌جمهور با ادبيات نامناسبی با منتقدان سخن گفتند، رئيس دولت را به شرح صدر در رفتار با منتقدان توصيه کردند و از منتقدان نيز که با توجه به اينکه دولت يازدهم در آن زمان در ابتدای فعاليت خود بود خواستند مراعات حال او را بکنند تا فرصت داشته باشد خود را نشان دهد اما امروز دولت در يک سالگی است و در همين مدت هم علی‌رغم انتقادات به سياست‌های اقتصادی و رفتار برخی وزرا، نمايندگان و رسانه‌ها و منتقدين دندان به لب گرفته‌اند تا شما بهانه‌ای برای بی‌برنامگی خود نداشته باشيد.

نماينده مردم تهران با انتقاد از برخی گرانی‌ها خاطرنشان کرد: دولت انرژی و بنزين را گران کرد اما يارانه مردم را افزايش نداد، لبنيات گران شده و اقلام مختلف ديگر در حال گران‌ شدن است اما رئيس‌جمهور از کاهش نقطه‌ به نقطه تورم سخن می‌گويد و جيب مردم امروز می‌گويد نقطه به نقطه از دارايی‌شان کم می‌شود نه از تورم و می‌گويد امروز گرانی هست و تحقير هم هست.

وی ادامه داد: در طول يک سال رياست جمهوری و مذاکره دولت تدبير اميد با آمريکا کم تحقير نشديم که بر خود نلرزيم؛ هم تحقير شديم هم تحريم و من از رئيس جمهور سؤال می‌کنم اگر ما به جهنم برويم از مشکلاتی که با سياست‌های انفعالی شما برای مردم ايجاد شده است کاسته می‌شود؟

رسايی تصريح کرد: دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکرات با ۱+۵ گذاشت و به اميد وعده‌های سر خرمن جانی‌هايی مانند «جان‌کری» از اقتصاد مقاومتی و اتکای به جوانان غفلت کرد و امروز به راستی قضاوت داوری مؤمن و مطلع يعنی رهبری در مورد نتايج مذاکرات شما با ۱+۵ چيست و اين جمله‌ای که بارها و بارها ما به خاطر بيان آن مورد توهين قرار گرفتيم از زبان رهبری شنيده شد که «مذاکره با آمريکا هيچ فايده‌ای نداشت و نه‌تنها فايده‌ای نداشت، تحريم‌ها، تهديدها، تحقيرها و گستاخی‌های آمريکا هم بيشتر شد» و اين جمله رهبری يعنی آنکه آقای روحانی بيدار شويد، هيچ تحريمی ترک برنداشته!

وی در بخش پايانی سخنان خود گريزی هم به بحث استيضاح وزير علوم زد و با تأکيد بر اينکه وزير علوم هرچه سريع‌تر با عاملان بورسيه‌های غيرقانونی برخورد کند گفت: عده‌ای در روزهای گذشته گفته‌اند استيضاح به خاطر افشا شدن بورسيه‌های غيرقانونی است و من به صراحت به وزير علوم می‌گويم که تا روز چهارشنبه با تمام کسانی که بورسيه غير قانونی دارند با هر پست و مقامی و در هر جريان سياسی که هستند برخورد کنيد و اسنادش را منتشر کنيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016