چهارشنبه 2 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چه کسی در فرودگاه "جان اف کندی" از روحانی استقبال کرد؟

رئيس جمهور کشورمان به منظور شرکت در شصت و نهمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز دوشنبه ۳۱ شهريور تهران را ترک و ساعات اوليه روز سه شنبه اول مهرماه وارد نيويورک شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئيس جمهور کشور مان در حالی ساعات اوليه امروز سه شنبه اول مهرماه وارد فرودگاه جان اف کندی آمريکا شد که جمهوری اسلامی ايران نماينده ای در سازمان ملل متحد نداشت.

طبق روال هرساله رئيس جمهور ايران در بدو ورود به فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال نماينده دائم ايران در سازمان ملل قرار می گرفت. همچنانکه سال گذشته روحانی در اولين سفر خود به نيويورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل مورد استقبال خزاعی(سفير وقت ايران در سازمان ملل) قرار گرفت و پيش از آن هم همواره روسای جمهور در بدو ورود به خاک آمريکا با استقبال سفير دائم ايران در سازمان ملل روبرو می شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در دومين سفر روحانی به نيويورک، محمد جواد ظريف وزير امورخارجه که خود نيز مهمان اين اجلاس است به استقبال رئيس جمهور رفت.

بنابراين گزارش، اسفند ماه ۹۲ بود که حکم محمد خزاعی سفير جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد پس از ۷ سال به پايان رسيد و حميد ابوطالبی معاون سياسی دفتر رئيس جمهور که سابقه سفارت جمهوری اسلامی ايران در کشورهايی همچون ايتاليا، بلژيک، استراليا و اتحاديه اروپا را در کارنامه خود داشت به عنوان جايگزين خزاعی معرفی شد.

اما آمريکا با صدور ويزا برای ابوطالبی به بهانه همکاری وی با تسخيرکنندگان لانه جاسوسی(سفارت سابق آمريکا در ايران) مخالفت کرد. اين مخالفت آمريکا درحالی است که مذاکرات هسته ای ميان دوکشور با هدف جلب اعتماد طرفين درحال برگزاری است؛ اما امروز ايران در اتفاقی نادر پس از گذشت حدود ۶ماه همچنان سفير دائم در سازمان ملل ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016