چهارشنبه 2 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حسن روحانی در مصاحبه با واشنگتن پست: بازداشت خبرنگار واشنگتن پست نمونه جنگ قدرت‎ نيست

رئيس جمهوری ايران در گفتگو با روزنامه نگاران آمريکايی از جمله واشنگتن پست، بازداشت و زندانی شدن خبرنگار اين روزنامه در کشور را نشانه جنگ قدرت ميان گروه های مختلف سياسی ايران ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، "حسن روحانی" در اين گفتگو اين مطلب را که بازداشت اين خبرنگار به عنوان تلاشی برای ضربه زدن به دولت وی بوده را رد کرد و تاکيد نمود که دستگاه قضايی ايران با عدالت در مورد اين خبرنگار حکم صادر خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور ايران در اين مصاحبه به موضوع داعش نيز اشاره کرد و خواستار جنگ تمام عيار عليه اين گره تروريستی شد اما با اين وجود اقدام امريکا در حمله روز گذشته به سوريه را مورد انتقاد قرار داده و آن را نقض حقوق بين الملل دانست.

روحانی همچنين ابراز اميدواری کرد که مذاکرات ايران و کشورهای ۱+۵ منجر به رسيدن به توافق جامع هسته ای در تاريخ مقرر شود.

روحانی گفت: اميدوارم که اين مذاکرات به نتيجه برسد اما کشور ما بايد قادر باشد که از برنامه صلح آميز هسته ای استفاده کند.

رئيس جمهوری اسلامی ايران در اين مصاحبه به موضوع ديدار خود با "باراک اوباما" نيز اشاره کرد و امکان انجام اين ديدار در مجمع عمومی سال جاری را غيرمحتمل خواند.

روحانی در اين مصاحبه به تلاش های ايران در امر مبارزه با تروريسم نيز اشاره کرد و در مورد ائتلاف ايجاد شده عليه داعش نيز گفت که رهبری اين ائتلاف بايد بر عهده کسی باشد که منطقه خاورميانه را به خوبی می شناسد.

رئيس جمهوری ايران در اين گفتگو به موضوع تحريم های غرب نيز اشاره کرد و آنها را غير انسانی دانست و گفت: اين تحريم ها بر اقتصاد ايران تاثير گذاشته اما ما توانسته ايم تاثير اين تحريم ها را از طريق تجارت با کشورهای ديگر کاهش بدهيم. برای مثال کشورهای آسيای ميانه و چين مناسبات خود را با ايران افزايش داده اند.

روحانی در ادامه گفت: آيا اين وضعيت به نفع اقتصاد آمريکا، مردم آمريکا و در مقياسی بزرگتر به نفع جهانيان است؟ اين تحريم ها غير انسانی بوده و عليه حقوق بشر هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016