چهارشنبه 2 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روسای جمهور ایران و فرانسه در نیویورک با هم ملاقات کردند + تصویر

140923175701_f_464x261_presiden.ir.jpg
بی بی سی - حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی به نیویورک سفر کرده، در آغاز برنامه دیدار با رهبران غربی، با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ملاقات کرده است.

وب سایت رسمی رئیس جمهور ایران گزارش داده که آقای روحانی به همتای فرانسوی خود گفته است "مذاکرات این روزهای ایران و گروه ۱+۵ برای ساختن آینده اهمیت بسیاری دارد." رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرده پرونده اتمی کشورش "به شکلی متوازن حل و فصل و نتیجه برد – برد برای طرفین حاصل شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس گزارش ها رئیس جمهور فرانسه هم گفته توافق جامع اتمی با ایران "می‌تواند روابط دو طرف را در سایه اعتماد به سطحی بالاتر از گذشته برساند."

آقای اولاند به رئیس جمهور ایران گفته "پاریس همانند تهران تصمیم گرفته است در برابر تروریسم از دولت عراق حمایت کند."

فرانسه همچنین یکی از کشورهای عضو گروه ۱+۵ است و در مذاکرات اتمی با ایران شرکت دارد.

سال گذشته نیز آقایان اولاند و روحانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان با یکدیگر ملاقات کرده بودند. رئیس جمهور ایران امروز به جز دیدار با همتای فرانسوی اش، با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور ونزوئلا هم دیدار کرد.

آقای روحانی قرار است فردا با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا هم ملاقات کند که نخستین دیدار رئیسان دولت‌های بریتانیا و ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی در ایران خواهد بود.

گمانه زنی هایی هم درباره احتمال دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا طی روزهای اخیر مطرح بوده اما آقای روحانی امروز در دیدار با مدیران برخی از رسانه های آمریکایی گفته است که "برای این دیدار برنامه ریزی و طراحی نشده و قاعدتا دیداری انجام نخواهد گرفت."

رئیس جمهور ایران امروز در در نشست سران کشورها در زمینه تغییرات آب و هوایی هم شرکت کرد و "نمی توان به دلیل تحریم‌های غیرقانونی، محیط زیست و سلامت مردم را در معرض خطر قرار داد."

ساعاتی پس از آقای روحانی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این نشست سخنرانی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016