چهارشنبه 11 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سارکوزی، رئيس جمهوری سابق فرانسه سه شنبه شب را در بازداشت گذارند

یورونیوز ـ نيکولا سارکوزی، رئيس جمهوری سابق فرانسه برای توضيح در مورد اتهامات مختلف بويژه فساد مالی ديروز سه شنبه در دفتر پليس قضايی «نانتر» در حومه شهر پاريس حضور يافت و ۱۵ ساعت را در بازداشت به سر برد.

اين دومين باری است که نيکولا سارکوزی پس از شکست از فرانسوا اولاند در انتخابات رياست جمهوری و از دست دادن مصونيت قضايی به اداره پليس احضار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



دستگاه قضايی فرانسه در حال تحقيق برای يافتن شواهدی است در زمينه استفاده آقای سارکوزی از پليس و نهاد قضايی برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط با پرونده هزينه های مبارزات انتخاباتی هفت سال پيش بوده است.

تيری هرزوگ، وکيل آقای سارکوزی و دو قاضی عالی رتبه دادگاه تجديد نظر فرانسه نيز روز دوشنبه بازداشت و تحت بازجويی قرار گرفتند.

گفته می شود اين دو قاضی عالی رتبه با افشای اسنادی، سارکوزی را در دستيابی غير قانونی به اطلاعات محرمانه درباره شنود تلفن همراه وی، ياری کرده اند.

بر اساس مدارک به دست آمده، سارکوزی در ازای دريافت اطلاعات محرمانه به يکی از اين قضات وعده داده بود که برای کسب امتيازاتی در موناکو به او کمک خواهد کرد.

اتهامات جنجال برانگيز آقای سارکوزی پس از آن مطرح شد که منابع تامين مالی مبارزات انتخاباتی وی در سال ۲۰۰۷، توسط دستگاه قضايی فرانسه مورد تحقيق قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016