پنجشنبه 3 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی و کامرون با هم دیدار کردند

رادیو زمانه ـ حسن روحانی، رییس جمهور ایران و دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، چهارشنبه ۲۴ سپتامبر/۲ مهر ماه با هم دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق افتاد. محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه) و محمد نهاوندیان (رئیس دفتر رئیس جمهور) حسن روحانی را در این دیدار همراهی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمدجواد ظریف، حسن روحانی را در دیدار با دیوید کامرون همراهی کرد.
این نخستین بار پس از انقلاب بهمن ۵۷ است که رییس جمهور ایران و نخست‌وزیر بریتانیا با هم دیدار می‌کنند. سال گذشته، رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر بریتانیا برای اولین بار در بیش از یک دهه، با هم یک گفت‌‌وگوی تلفنی انجام داده بودند. هدف از این گفت‌‌وگو زمینه‌سازی برای گسترش تدریجی روابط دیپلماتیک بین دو کشور بود.

در سایت «ریاست جمهوری اسلامی ایران» آمده است که حسن روحانی و دیوید کامرون پیرامون موضوع هسته‌ای ایران، خطر تروریسم در سوریه و عراق و مناسبات دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رییس جمهوری ایران به نخست وزیر بریتانیا وعده داد که بازرگانان ایرانی و بریتانیایی روابط اقتصادی بهتری با یکدیگر داشته باشند و همچنین روابط علمی و فرهنگی میان دو کشور ارتقاء پیدا کند.

حسن روحانی اظهار امیدواری کرد که با اراده کشورهای ۱+۵ «دستیابی به توافق جامع هسته محقق شود.»

به گفته رییس جمهوری ایران «پایان تحریم و آغاز توافق می‌تواند به روابط گسترده و پایدار میان طرفین کمک کند.»

روحانی همچنین خواستار «انعطاف» کشورهای ۱+۵ در برنامه هسته‌ای ایران شد و گسترش روابط ایران با غرب را مشروط به تحقق توافق جامع هسته‌ای کرد.

او به طرح مبارزه آمریکا با گروه «دولت اسلامی» نیز اشاره کرد و گفت: «برای مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری و همفکری هستیم.»

در سایت «ریاست جمهوری اسلامی ایران» آمده است که نخست وزیر انگلستان «اراده جدی ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای» را مثبت خوانده است.

روزنامه گاردین اما گزارش می‌دهد که دیوید کامرون از رییس جمهوری ایران خواسته است که درباره غنی‌سازی اورانیوم تجدید نظر کند و مواضعی «واقع‌بینانه» در این زمینه اتخاذ کند و با برخورداری از «انعطاف»، زمینه‌ساز لغو تحریم‌ها و گسترش روابط اقتصادی با غرب شود.

برخی رسانه‌های انگلیسی‌زبان در آستانه این دیدار گزارش داده بودند که دولت بریتانیا قصد دارد همکاری ایران در ائتلاف آمریکا بر ضد گروه «دولت اسلامی» در سوریه و عراق را جلب کند. ایران اما این امر را با مذاکرات هسته‌ای درآمیخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016