شنبه 5 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پناهجويان راهی استراليا به کامبوج می روند

کوالالامپور – ايرنا – کامبوج در ازای دريافت ميليون ها دلار کمک مالی از کانبرا پناهجويانی که قصد رفتن به استراليا را داشتند می پذيرد.

به گزارش ايرنا، استراليا در حال حاضر براساس سياست های مهاجرتی سختگيرانه، پناهجويانی که با قايق وارد اين کشور می شوند را برای اسکان مجدد به اردوگاه هايی در جزيره مانوس در پاپوا گينه نو می فرستد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت استراليا از اسفند ماه سال گذشته پس از کشته شدن يک ايرانی پناهجو در بازداشتگاه پاپوآ گينه نو، انتقال پناهندگان به کشور فقير کامبوج در جنوب شرق آسيا را مدنظر قرار داد و مذاکرات با پنوم پن را آغاز کرد.

پس از چند ماه مذاکره، استراليا و کامبوج روز جمعه توافقنامه ای برای پذيرش اين پناهجويان توسط پنوم پن را امضا کردند.

براساس قرارداد استراليا و کامبوج، افراد پناهجو تا زمان رسيدگی به وضعيت آن ها در بازداشتگاه هايی در کامبوج نگهداری خواهندشد.

استراليا هم اکنون در جزاير مانوس و نائورو در پاپوا گينه نو بازداشتگاه هايی برای جلوگيری از ورود پناهجويان به خاک استراليا تدارک ديده است که در شرايط بسيار بدی اداره شده و واکنش جامعه بين الملل را بدنبال داشته است.

در آخرين معامله بين کامبوج و استراليا، کانبرا ۳۵ ميليون دلار برای انتقال پناهجويان مستقر در نائورو به کشور فقير کامبوج در اختيار اين کشور فقير جنوب شرق آسيا می گذارد.

براساس گزارش روز شنبه رسانه های استراليا، 'اسکات موريسون' وزير مهاجرت استراليا و 'سار خنگ' معاون نخست وزير و وزير کشور کامبوج پس از امضای تفاهم نامه در پنوم پن در بيانيه ای اعلام کردند اسکان مجدد به صورت آزمايشی از يک گروه کوچک از پناهجويان آغاز می شود.

مقامات کامبوج اطلاعات بيشتری منتشر نکرده اند.

گروه های حقوق بشر در استراليا و کامبوج با محکوم کردن اين توافقنامه تاکيد دارند پنوم پن قادر به حفاظت از پناهجويان نيست و احتمال می دهند پناهجويان در کامبوج با تهديدهای گذشته مانند گينه پاپوا روبرو شوند.

گزارش ها حاکيست گروهی از مردم پايتخت کامبوج روز گذشته در اعتراض به توافقنامه بين دو کشور دست به اعتراض زدند.

تجمع کنندگان خواستار شفافيت استراليا و دولت کامبوج در قبال اين توافقنامه شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016