یکشنبه 6 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تصويب مجازات ۱۰۰ ضربه شلاق برای همجنس گرايان در اندونزی

با اين حال در قانون تصويب شده، به دليل فشار دولت جاکارتا مجازات مرگ و سنگسار برای همجنسگرايان در نظر گرفته نشده است.

مجلس محلی استان آچه اندونزی روز شنبه قانونی را تصويب کرد که به موجب آن همجنسگرايی جرم محسوب شده و مرتکبان اعم از زن يا مرد به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصر ايران به نقل از خبرگزاری آسوشيتد پرس مجلس محلی دولت خودمختار اسلامی استان آچه اندونزی صبح امروز (شنبه) و در واپسين هفته از فعاليت قانونی خود با رای هر ۶۹ عضو مجلس ، همجنسگرايی را جرم محسوب کرد.

بر اساس اين قانون، همجنسگرايی و ازدواج مردان و زنان همجنس گرا جرم محسوب شده و همجنسگرايانی که با هم ارتباط جنسی برقرار می کنند، به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می شوند.

مجلس محلی آچه اين قانون را پس از يک هفته بحث و جدل و اعتراضات برخی محافل حقوق بشری و فشاربرخی از اين محافل به دولت مرکزی اندونزی برای جلوگيری از تصويب اين قانون،تصويب کرد.

با اين حال در قانون تصويب شده، به دليل فشار دولت جاکارتا مجازات مرگ و سنگسار برای همجنسگرايان در نظر گرفته نشده است.

دولت اندونزی و دولت محلی آچه از سال ۲۰۰۶ توافقنامه ای را امضا کردند که به موجب آن دولت محلی آچه از استقلال داخلی در اجرای قوانين اسلامی در محدوده استان آچه برخوردار است.

اين توافق نامه پس از سال ها جنگ بين دولت مرکزی اندونزی و مسلمانان استان آچه که ۹۹ درصد از جمعيت اين استان را تشکيل می دهند، صورت گرفت.

از آن زمان تا کنون دولت محلی آچه بر اساس اصول شريعت اداره می شود و پليس و محاکم قضايی ، قوانينی را که بر اساس اصول اسلامی در مجلس محلی تصويب می شود به مورد اجرا می گذارند.

اندونزی که نزديک به ۳۰۰ ميليون جمعيت دارد، پرجمعيت ترين کشور مسلمان جهان محسوب می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016