یکشنبه 6 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 شهریور» عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری غنچه قوامی شد
6 شهریور» دستگيری يک خواننده مشهور در مشهد
پرخواننده ترین ها

دستگيری عاملان انتشار پيام‌های علیه خمینی

ایسنا ـ دادستان کل کشور از شناسايی و دستگيری عاملان انتشار پيام‌های توهين‌آميز عليه امام خمينی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسی در حاشيه همايش ملی پليس و پيشگيری اجتماعی از وقوع جرم درباره‌ اقدامات انجام شده پيرامون مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: معضل مواد مخدر يک مشکل برای همه ملت‌هاست و همه بايد تلاش کنند تا جلوی قاچاق و توزيع و مصرف آن را بگيرند.

وی با بيان اين که توليد مواد مخدر در افغانستان زير چتر ناتو و به ويژه آمريکا صورت می‌گيرد، بيان کرد: دشمن آمده و لابراتوارهای مواد مخدر صنعتی را در مرزها حاکم کرده، تجهيزات اين لابراتوارها همگی از غرب وارد کشور شده، توليد اين مواد نيز زير چتر حمايت‌های غرب صورت می‌گيرد که من نام اين اقدام را جنايت عليه بشريت می‌گذارم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه امروز تنها جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر فعاليت می‌کند، اظهار کرد: اين دوگانگی رفتاری در غرب با هيچ منطقی قابل توجيه نيست؛ بنابراين بايد بخش خارجی ما در رفتارهای بين‌المللی برای مبارزه با مواد مخدر فعال‌تر باشد و فرياد مظلوميت ما را به گوش جهانيان برساند.

وی با بيان اينکه حرکت جمهوری اسلامی در مبارزه با مواد مخدر بايد مورد تشويق قرار بگيرد، درباره‌ بحث معاونت بازنگری در تشکيلات دادستانی نيز گفت:‌ دادستانی کل کشور وظايفی برابر قانون دارد که در آن حوزه‌ها معاونت‌هايی را می‌طلبد که بايد تربيت شوند و البته بازنگری در اين خصوص نهايی شده است.

رييسی درباره‌ برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نيز اظهار گرد: امروز همکاری خوبی ميان پليس و قوه قضاييه وجود دارد و برخورد خوبی با اين افراد شده است، اما در بحث مساله معتادان با توجه به قانون وظايفی نيز بر عهده دستگاه‌های دولتی نظير بهزيستی است که بايد در اين خصوص اردوگاهها برای جمع آوری معتادان توسعه بيابد.

وی با بيان اينکه فکر می‌کنم کارهای انجام شده برای بازپروری معتادان لازم اما کافی نبود گفت: بايد بخش‌هايی از دولت برای برخورد با اين موضوع فعال‌تر شوند.

دادستان کل کشور درباره‌ پرونده‌ی محمود خاوری مدير عامل فراری بانک ملی در دولت احمدی‌نژاد نيز گفت: پرونده خاوری در حال پيگيری است و دستگاه قضايی مصمم به بازگرداندن او به کشور است و ترديدی در جرم او نداريم.

وی افزود: پرونده خاوری از طريق پليس بين‌الملل دنبال می شود.

رييسی درباره‌ خبر دستگيری ۱۲ نفر از انتشاردهندگان پيام‌های توهين آميز عليه حضرت امام خمينی (ره) در فضای مجازی که مورد سوال يکی از خبرنگاران بود گفت: اجمالا به اطلاع‌تان می‌رسانم که عوامل اين پيام‌ها شناسايی شده و مورد برخورد قرار گرفته‌ است که ان‌شاء‌الله سخنگوی قوه قضاييه در نشست خبری خود به آن اشاره خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016