جمعه 11 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احتمال انتصاب وزیر ارشاد احمدی نژاد به عنوان رئیس صدا و سیما

رادیو زمانه - محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت پیشین ایران احتمال ریاست‌اش بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را نه تأیید و نه تکذیب کرد.
عملکرد محمد حسینی در زمانی که وزیر ارشاد بود، انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محمد حسینی عصر روز چهارشنبه ۹ مهر در حاشیه یک مراسم در پاسخ به این پرسش که «شنیده شده ریاست سازمان صدا وسیما را برعهده خواهید گرفت»، گفت: «بنده این خبر را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسینی افزود: «در شرایط کنونی بنای صحبت در باره این موضوع را ندارم.»

عملکرد محمد حسینی در زمانی که در دولت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشت.

از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز در سال ۱۳۹۱ در بیانیه‌ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران را متهم کرد که در بازجویی از روزنامه‌نگاران ایرانی دست دارد.

گزارشگران بدون مرز، نهاد مدافع آزادی روزنامه‌نگاران و مطبوعات در خرداد ۱۳۹۱ از وزارت ارشاد به‌عنوان «نهاد رسمی سانسور» یاد کرد و افزود این وزارتخانه از زمان به‌قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران به «ابزار مهار و سرکوب» تبدیل شده است.

در این بیانیه مسئولان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یعنی محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی و محمدجواد آقاجری، مدیرکل رسانه‌های خارجی این وزارتخانه، «مسئولان مستقیم» احضار روزنامه‌نگاران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازجویی آن‌ها از سوی مأموران وزارت اطلاعات و یا سپاه پاسداران معرفی شدند.

به غیر از محمد حسینی، از غلامعلی حداد عادل، نماینده مجلس؛ محمدحسین صفار هرندی از اعضای سپاه پاسداران ایران؛ محمد سرافراز از مسئولان صدا و سیما؛ و علی دارابی، معاون صدا و سیما به‌عنوان دیگر گزینه‌های ریاست رادیو و تلویزیون حکومتی ایران یاد می‌شود.

ریاست ۱۰ ساله عزت‌الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خردادماه امسال به پایان رسید اما مدت ریاست وی تا نیمه آبان سال جاری تمدید شده است.

رئیس صداو سیما را آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016