پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 مرداد» روحانی: از استيضاح کسی نبايد عصبانی شود
29 مرداد» روحانی: همه به رای مجلس احترام بگذارند
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: رسانه ملی حاضر نيست خدمات دولت را برای مردم تبيين کند

رييس جمهور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبيل، ضرورت اتحاد و همدلی را در مسير حل و فصل مشکلات کشور مورد تأکيد قرار داد و تصريح کرد: برای عبور از معضلات کشور همه اعم از دولت، قوه قضائيه، مجلس و نيروهای مسلح بايد متحد بوده و دست به دست هم دهيم.

به گزارش ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی گفت: امنيت و ثبات امروز کشورمان در درجه اول مرهون اتحاد و ايمان مردم و در درجه دوم حضور نيروهای مسلح تحت فرمان مقام معظم رهبری است که بايد قدردان خدمات آنان باشيم.

رييس جمهور اظهارداشت: همه بايد در مسير پيشرفت و توسعه کشور دست به دست هم دهيم البته بروز برخی مسايل بين قوا و وجود فراز و نشيب‌ها در اين مسير طبيعی است، ولی مهم اين است که همه طرف‌ها بايد تحمل خود را بالا ببريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس شورای عالی امنيت ملی همچنين احترام به اقوام و مذاهب مختلف در کشور را ضروری دانست و گفت: اقوام و مذاهب مختلفی در کشورمان وجود دارند، البته همه از يک نژاد هستيم و آن ايرانی بودن است، اما بايد به زبان، ويژگی‌ها و سنت‌ اقوام مختلف، احترام گذاشت.

وی تصريح کرد: اين دولت در داخل و در دنيا برای آشتی آمده است و اين جزو اهداف دولت می‌باشد و همه بايستی در اين مسير تلاش کنيم.

روحانی در ادامه با اشاره به اينکه دولت در سياست خارجی اقدامات بزرگی انجام داده، گفت: اگر چه در سياست خارجی هنوز راه زيادی در پيش رو داريم اما امروز روند روابط کشورمان با کشورهای همسايه تفاوت کرده و بی‌ترديد فردا متفاوت‌تر هم خواهد شد.

رييس جمهوری تصريح کرد: در ماه‌های آينده شاهد تحول بزرگی در روابط با کشورهايی مانند روسيه، ترکيه و عراق خواهيم بود.

روحانی اضافه کرد: امروز مردم عراق متوجه شده‌اند که کدام کشور در روز خطر و گرفتاری کنار آنها قرار دارد و دوست واقعی‌شان چه کشوری است، البته در عراق خود مردم و علما همه کارها را انجام داده‌اند اما در عين حال دلگرمی آنها به همسايه و ملت خوبی به نام ايران است.

رييس جمهوری با اشاره به روابط صميمی ايران با جمهوری آذربايجان، گفت: امروز روابط با جمهوری آذربايجان کاملاً با ديروز متفاوت است و دو کشور روابط بسيار گرم و صميمی را آغاز کرده‌اند و به اين مسير ادامه خواهند داد.

وی طرح تحول نظام سلامت را از ديگر اقدامات بزرگ دولت در يک سال اخير و باوجود تداوم تحريم‌ها عنوان کرد و گفت: امروز به واسطه اجرای اين طرح آرامش خاطری در ميان مردم ايجاد شده و دولت با همه توان اين طرح را ادامه خواهد داد اما متاسفانه رسانه ملی حاضر نيست، اينگونه خدمات بزرگ دولت را برای مردم تبيين کند.

رييس جمهوری با اشاره به کارهای گسترده دولت طی يکسال اخير اظهار داشت: همه اين کارها در حالی انجام شده که تحريم‌های غيرقانونی و ظالمانه همچنان ادامه دارد، هرچند در اين مدت توانسته‌ايم گوشه‌هايی از تحريم را تضعيف کنيم و يا جلوی برخی تحريم‌ها را بگيريم.

روحانی افزود: دولت وظيفه خود می‌داند که همه توانش را بکار گيرد تا تحريم‌ها برای هميشه برداشته شوند چرا که تداوم اين تحريم‌ها، يک ظلم بزرگ به مردم است.

وی با تاکيد مجدد بر اينکه کارهای بسيار بزرگی به رغم اين تحريم‌ها در کشور انجام شده، گفت: رسانه ملی حاضر نيست خدمات دولت را برای مردم تبيين کند و دولت از لحاظ تبليغاتی دست تنها است.

روحانی گفت: متاسفانه خدمات دولت برای مردم بيان نمی‌شود و اين بر خلاف تاکيد امام راحل است. امام راحل همواره تاکيد می‌کردندکه دولت بايد خدماتش را به مردم بگويد و خدمات دولت بايد در صداوسيما به خوبی منعکس شود و رسانه‌ها بايد خدمات دولت را برای مردم تشريح کنند اما درباره اينکه چرا نمی‌گذارند همه خدمات دولت برای مردم تبيين شود، به موقع سخن خواهم گفت.

رييس جمهور افزود: در کدام دولت بوده که در زمينه مسئله اقتصادی در عرض يکسال با آن معضلاتی که دولت را تحويل گرفتيم، کارهايی به اين بزرگی انجام شده باشد.

روحانی پرسيد:چرا صندوق بين‌المللی پول و بانک جهانی و رسانه‌های خارجی بايد بگويند که کار دولت ايران در عرصه اقتصاد در تاريخ کشورهای در حال توسعه، کم‌نظير بوده و چرا صداوسيما نگويد.

رييس جمهور گفت: همه مسئولان در دولت با وجود مظلوميت، بايد به وظيفه خود عمل کنند و بدانند که ياری خداوند از هر کسی ديگر بالاتر است.

روحانی با اشاره به ديدارهايش با مردم گفت: مردم بارها به من می‌گويند می‌دانيم چه کسانی و کجاها و چرا شما را اذيت می‌کنند، شما راه‌تان را ادامه بدهيد. حضور مردم در صحنه بسيار مهم است و همين محبت مردم نشان می‌دهد که آنان تنها گوششان به راديو و يا چشمشان به تلويزيون نيست و چشم و گوش آنان خيلی وسيع‌تر می‌بيند و می‌شنود و خيلی خوب می‌توانند قضاوت کنند.
وی تصريح کرد: البته در اين راه بسيار سخت و سنگين، بايد از مقام معظم رهبری هم سپاسگزاری کنم چرا که همه جا دولت را حمايت و کمک کرده‌اند.

روحانی در ادامه "رياست قوه اجرايی کشور" و از آن مهم‌تر "مسووليت اجرای قانون اساسی " را دو وظيفه مهم رييس جمهوری دانست و اظهار داشت: زمانی که خواستم انجام وظيفه مسئوليت اجرای قانون اساسی را شروع کنم، برای مردم توضيح خواهم داد چرا اين کار دارد با تاخير انجام می‌گيرد.

رييس جمهور گفت: اجرای اين وظيفه از آن کارهای مهمی است که برای خيلی‌ها خوشايند نيست و ممکن است ناراحت و عصبانی شوند اما قانون اساسی کشور بايد اجرا شود و هر کسی در اين کشور با هر مسئوليتی بايد بداند اين دولت به حول و قوه الهی در ادامه راه، برای اجرای قانون اساسی مصمم خواهد بود.

روحانی افزود: وقتی دولت اعلام کند فلان دستگاه و يا نهاد دارد از قانون اساسی تخلف می‌کند، ممکن است برای آن نهاد و يا دستگاه خوشايند نباشد اما اين وظيفه رييس جمهوری است و من به وعده‌هايم به مردم عمل خواهم کرد و در اين راه هيچ چيز نمی‌تواند مانع شود.
رييس جمهور اظهارداشت: "مردم با رای و اعتماد خود، وظيفه مهمی را به رييس جمهوری محول کردند. مردم رای ندادند که رييس‌جمهوری رييس دستگاه اجرايی باشد، رای دادند که اول مجری قانون اساسی باشد. مسووليت اجرای قانون اساسی در کشور برعهده رييس جمهوری است".

روحانی در ادامه اظهار داشت: تلاش دولت در سفرهای استانی بر اين مبنا است که کارهايی که امکان‌پذير است و دولت قادر است تا پايان دوره آنها را اجرايی کند، به مردم وعده دهد.

وی گفت: امکانات دولت محدود است و دولت اين امکانات را بر مبنای اولويت‌ها برنامه‌ريزی و اجرايی می‌کند.

روحانی با بيان اينکه دولت برخی از طرح‌ها و پروژه‌هايی را که برای کل کشور حياتی محسوب می‌شوند در اولويت قرار داده است، خاطر نشان کرد: مشکل آب و محيط زيست معضلات بسيار مهمی است که دولت مصمم است اقدامات ويژه‌ای را در اين زمينه‌ها انجام دهد.

رييس‌جمهور گفت: نبايد تصور شود که کشور بدون توجه به محيط زيست، می‌تواند به توسعه پايدار برسد.

وی به معضل درياچه اروميه اشاره کرد و اظهار داشت: از روز آغاز به کار دولت بر روی درياچه اروميه تأکيد داشتم و اين موضوع از اولويت‌های دولت بوده و شخصاً آن را پيگيری می‌کنم درياچه اروميه دچار معضل بزرگی شده که سرنوشت و زندگی حدود ۱۵ ميليون نفر را می‌تواند تحت تأثير قرار داده و با بحران مواجه کند.

رييس جمهور در ادامه ذخاير معدنی را از فرصت بسيار بزرگی برای کشور و استان اردبيل دانست و گفت: بايد با شناسايی معادن، روی آنها سرمايه‌گذاری شود و اردبيل ظرفيت بالايی در اين زمينه دارد که لازم است تلاش مضاعفی برای اکتشاف معادن استان انجام شود.

روحانی همچنين استان اردبيل را از لحاظ استعدادهای انسانی کم‌نظير دانست و تصريح کرد: استان اردبيل از شخصيت‌های بسيار وارسته‌ای برخوردار است که مورد احترام و افتخار همه هستند.

رييس جمهور اهميت توجه به بخش انرژی را هم مورد تأکيد قرار داد و گفت: امروز منابع مشترکی در زمينه انرژی داريم که متأسفانه ديگران از آن بهره‌برداری می‌کنند، به نحوی که حتی منبع مشترکی داشتيم که با کمال تأسف بهره‌برداری از آن را رها کردند و طرف مقابل نه تنها سهم خود را به طور کامل استفاده کرده بلکه امروز از سهم بخش ايران نيز بهره‌برداری می‌کند.

روحانی تصريح کرد: منابع نفتی و گازی نيازمند سرمايه‌گذاری ويژه‌ای است و دولت تلاش‌ها و اقدامات ويژه ای در اين عرصه نيز انجام خواهد داد.

در ابتدای اين نشست نماينده ولی فقيه در استان و نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی، دغدغه‌ها و نيازهای استان را در بخش‌های مختلف مطرح کردند.

نمايندگان استان در مجلس شورای اسلامی از موضع منطقی و مدبرانه رييس‌ جمهور در خصوص استيضاح قدردانی کردند و از عدم رأی اعتماد به وزير دانشمند علوم، تحقيقات و فناوری اظهار تأسف نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016