یکشنبه 20 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دستور آملی‌لاريجانی به دادستان تهران برای تعقيب رسانه‌های متخلف

رييس قوه قضائيه گفت: به دادستان تهران دستور پيگيری و تعقيب رسانه‌های متخلف که نسبت به انعکاس مفاسد بزرگ‌نمايی می‌کنند را داده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله آملی‌لاريجانی طی سخنانی در مراسم سی‌وسومين سالروز تاسيس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از بزرگ‌نمايی فساد توسط برخی رسانه‌ها، گفت: اين يک کار غيرمنصفانه است که پرونده هنوز در دادسرا است ولی روزنامه‌های زنجيره‌ای می‌آيند اسم فردی را مطرح می‌کنند، چند وزير را هم اضافه می‌کنند و بعد تيتر می‌زنند «ردپای چند وزير در پرونده ... ».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در فضايی که ما امروز در آن قرار داريم برخی فکر می‌کنند که بزرگ‌نمايی فساد کار خوبی است. برخی رسانه‌ها داد از فساد می‌زنند و معلوم نيست چه می‌خواهند بگويند. می‌خواهند به گردن ديگران بياندازند، اشتباه می‌کنند چون کار غيرمنصفانه گريبانگير خود آنها نيز خواهد شد.

وی افزود: اين واقعا تخلف است و من به دادستان تهران دستور دادم که تمامی اين موارد را رصد کند و در آنچه که خلاف قانون است، متخلفان را از هر مرتبه‌ای که باشند احضار کند.

رئيس قوه قضائيه گفت: اينکه نماينده محترمی حسب وظيفه‌اش بايد در کميسيون قضايی يا جای ديگری موضوعی را رسيدگی کند درست است اما نماينده حق ندارد در پرونده‌های قضايی ورود کند. اين يک اشتباه است که برخی دارند مرتکب می‌شوند. در شورای نگهبان نيز مکررا روی اين موضوع بحث شده است. حتی در پرونده‌های مختومه نيز اگر جهات سری و امنيتی وجود داشته باشد حق ورود ندارند.

آملی‌لاريجانی گفت: عده‌ای در رسانه‌ها و حتی برخی مسئولان راه افتاده‌اند و می‌گويند فساد همه جا را گرفته است. اين کار اشتباهی است مهم اين است که يکی دستگاه حکومتی عزمش در مبارزه با فساد جزم باشد که بحمدالله جمهوری اسلامی ايران اين‌طور است.

آملی‌لاريجانی اظهار کرد: قوه قضائيه فراتر از اين مباحث در بحث برخورد با مفاسد اجتماعی از جمله برخورد با اراذل و اوباش و قاچاق مواد مخدر در چند سال اخير برنامه روشنی دارد. در بحث فساد اقتصادی نيز پرونده‌هايی را رسيدگی کرديم که رسانه‌های غربی می‌گفتند جمهوری اسلامی توان رسيدگی به اين پرونده را ندارد ولی بعدا که به پرونده رسيدگی کرديم از آن ور بام افتادند به طوری که شروع به ريختن اشک تمساح کردند و گفتند چرا فردی را اعدام گرديد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016