دوشنبه 21 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پرداخت يارانه نقدی بدون تغيير ادامه می‌يابد

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه هنوز به راهکاری برای حذف يارانه اقشار پردرآمد نرسيده‌ايم، برهمين اساس دولت به مدت طولانی يارانه‌ای را که ديگران بنا گذاشته‌اند، بايد پرداخت کند و چاره‌ای جز آن ندارد، گفت: دولت طرحی را در دست بررسی دارد که بر مبنای آن، قيمت آب در فصول تابستان و پاييز متفاوت از ديگر مقاطع سال باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگيری در حاشيه مراسم روز ملی صادرات در جمع خبرنگاران در خصوص حذف خانوارهای پردآمد از دريافت يارانه نقدی، گفت: حذف افراد به روشی که دولت در زمان فراخوان برای ثبت نام جديد در مرحله دوم قانون هدفمندی يارانه ها انتخاب کرده بود، بهترين روش بود تا افراد علاقه‌مند به حذف از دولت حمايت کرده و به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه نقدی انصراف دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول رئيس جمهور در پاسخ به پرسش مهر افزود: در روزهای ابتدايی اين طرح تا ۲۵ درصد کاهش نام نويسی برای دريافت يارانه نقدی را داشتيم اما در روزهای بعد با مجموعه اتفاقاتی که رخ داد، مجددا افراد برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه کردند.

وی تصريح کرد: هم اکنون روشی که برای ارائه يارانه و شناسايی اقشار پردرآمد دولت می تواند اتخاذ کند، آن است که خود افراد يارانه بگير را طبقه بندی کرده و يارانه آنها را حذف کند در حالی که ممکن است افرادی حذف شده که سطح درآمدی آنها کمتر از باقی ماندگان در ليست دولت باشد و در چنين شرايطی، رسانه ها اولين افرادی هستند که در اين رابطه معرکه می‌گيرند.

جهانگيری در پاسخ به سئوال ديگر مهر مبنی بر اينکه با تعريف موجود، دولت در ماه‌های متمادی دريافت يارانه نقدی را ادامه خواهد داد؟ گفت: دغدغه اصلی دولت اين است که بتواند به بهترين راهکار برای حذف دريافت يارانه بگيران پردرامد دست يابد و هر وقت به اين راهکار برسد و از آن اطمينان لازم داشته باشد که افراد يارانه بگير حذف شده، سطح درآمدی بالاتری از مشمولان دريافت يارانه دارند، حتما اين کار را صورت خواهد داد.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: دولت به مدت طولانی يارانه ای را که ديگران بنا گذاشته اند، بايد پرداخت کند و چاره ای جز آن ندارد.

وی در ادامه در خصوص برنامه دولت برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب، گفت: کشور به لحاظ آبی همچنان در شرايط سختی قرار دارد و شهرهای بزرگ کشور همچون تهران، اصفهان، شيراز و کرمان از نظر آب در تنگنا قرار دارند و بنابراين، موضوع آب دغدغه جدی است که نيازمند تدبير دولت است.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: در بخش کشاورزی و شرب وضعيت مناسبی نداريم و کشور در وضعيت بحرانی قرار گرفته است که نيازمند استفاده از روش های مدرن آبياری بوده و الگوی کشت نيز تغيير يابد. بديهی است دولت در اين ميان بايد با مشترکانی که بيش از حد مجاز مصرف می کنند به شدت برخورد نمايد.

جهانگيری تصريح کرد: از جمله برنامه هايی که در دستور کار دولت قرار گرفته و هنوز البته به صورت مصوبه درنيامده و نهايی نشده، آن است که آب شربی که برای فصل تابستان و پاييز مصرف می شود، قيمت متفاوتی نسبت به فصول ديگر سال داشته باشد که اين طرح در کميسيون‌های دولت مشغول بررسی است ولی هنوز نهايی نشده است.

وی ادامه داد: راهکار دوم آن است که وزارت نيرو براساس اختيارات خود، آن دسته از مشترکانی را که مصرف آنها بالا بوده و چند برابر حد مجاز مصرف می کنند جريمه کرده يا آب مصرفی آنها را قطع کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016