سه شنبه 22 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تکذيب تروريستی‌بودن سانحه هوايی ناجا

فرمانده نيروی انتظامی ضمن تشريح جزييات بيشتر از سانحه سقوط هواپيمای ناجا، ارتباط هر نوع عملياتی تروريستی با اين حادثه را تکذيب کرد.

به گزارش خبرنگار "انتظامی" خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه مراسم تشييع شهدای غدير ناجا و در جمع خبرنگاران درباره علت اين حادثه خاطرنشان کرد: تيم فنی بايد علت را بررسی کند اما در حال حاضر پنج فروند از اين نوع هواپيما داريم که تا مشخص شدن نتايج علت سقوط، جز پروازهای آموزشی، پرواز ديگری انجام نخواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به فعاليت تعداد قابل توجهی از اين نوع هواپيما در جهان، خاطرنشان کرد: اين هواپيما بسيار کم سانحه و ايمن است و خلبان آن نيز خلبان باتجربه‌ای بود، اما عمر بالای اين وسايل می‌تواند موجب وقوع حادثه شود که بايد دولت در اين زمينه کمک کند تا وسايل جديدی را در اختيار بگيريم.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه ناجا وسايل زيادی در اختيار دارد، خاطرنشان کرد: وسايل پرنده در هواناجا از وسايل موردنياز ماست و تاکنون خدمات زيادی توسط بالگردهای نيروی انتظامی به شهروندان داده شده است.

وی با بيان اينکه در گذشته عدد قابل توجهی از وسايل پرنده نيروی انتظامی با حمايت دولت و نيروهای مسلح بازسازی و نوسازی شد، افزود: حدود ۲۰ فروند بالگرد با سن ۱۰ تا ۱۵ سال نيز نوسازی شد.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه با بالگردهای قديمی کارهای آموزشی را انجام می‌دهيم، خاطرنشان کرد: از وسايل پرنده سبک هم برای گشت استفاده می‌کنيم البته پرنده‌های ديگری نيز در حال خريداری است.

احمدی‌مقدم با اشاره به نوع هواپيمای سقوط کرده، گفت: اين نوع هواپيما بسيار گرانقيمت است و بين ۶ تا ۱۰ ميليون دلار قيمت دارد و از نوع جت ملخی است که برای پرواز در ارتفاع بالا طراحی شده است.

وی با بيان اينکه هواپيمای سانحه ديده نيروی انتظامی استاندارد هواپيماهای بزرگ را دارد، گفت: اين هواپيما سال‌ها خدمات زيادی داشته است.

واکنش فرمانده ناجا به فرضيه تروريستی بودن سانحه

رييس پليس کشور در ادامه به فرضيه احتمال تروريستی بودن حادثه سقوط هواپيما واکنش نشان داد و افزود: از بقايای هواپيما مشخص است که اين هواپيما زده شده يا نه. اين فرضيه کاملا مردود است و برخی تلاش می‌کنند با طرح چنين مباحثی تروريست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.

احمدی‌مقدم در توضيح بيشتر برای مردود دانستن اين فرضيه گفت: هواپيمای ما در ارتفاع ۱۹ هزار پايی در حال پرواز بود اما نوع سلاح‌های قابل حملی که می‌توانست يک هواپيما را بزند نهايتا تا ۱۲ هزار تا بورد دارد بنابراين تاکيد می‌کنم که اين فرضيه از اساس مردود است.

وی ادامه داد: در اين حادثه آتش‌سوزی و انفجار نداشتيم. موتورهای هواپيما به دليلی که هنوز نمی‌دانيم خاموش شده و متاسفانه اين حادثه رخ داده است. شايد اگر روز بود با توجه به بال‌های پهن اين هواپيما امکان فرود اضطراری وجود داشت اما در تاريکی شب اين اتفاق رخ نداده است.

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه حادثه‌ای رخ بدهد تمام عوامل پشت سر هم قرار می‌گيرد، افزود: در حال حاضر تلاش ما اين است که چنين حوادثی تکرار نشود و از وقوع دوباره آنها جلوگيری کنيم.

دستگيری تعدادی از عوامل حادثه تروريستی سراوان

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروی انتظامی در ادامه سخنانش درباره حادثه تروريستی سراوان و پيگيری‌ها و اقدامات انجام شده نيز اظهار کرد: تعدادی از تروريست‌ها دستگير شدند و تعدادی ديگر نيز فرار کردند، اما عمليات ما برای دستگيری و شناسايی اين افراد ادامه دارد و مسئولان ما به شدت اين موضوع را پيگيری می‌کنند. اما نبايد نتايج شگرفی را از پاکستان انتظار داشت.

با محدوديت منابع نمی‌توانيم شاهد نفوذ ناپذيرشدن مرزها در کوتاه‌مدت باشيم

احمدی‌مقدم ادامه داد: طرف پاکستانی هيچ نگرانی از جانب مرزهای ما ندارد اما از طرف مقابل اسيب‌های زيادی به ما وارد می‌شود اما آنچه که مهم است اين است که عمليات انسداد را تکميل کنيم که در اين خصوص اميدوارم مجلس و دولت محترم در بحث بودجه اقداماتی را انجام دهند.

رييس پليس کشور در ادامه اقدامات تروريستی اخير را واکنش تروريست‌ها به دستاوردهای سپاه و نيروی انتظامی در موضوع کنترل مرز عنوان کرد و افزود: در گذشته تروريست‌ها در مرز فضای امنی داشتند، اما امروز اين فضا از آنها گرفته شده است.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه با محدوديت منابع نمی‌توان شاهد نفوذ ناپذيرشدن مرزها در کوتاه‌مدت باشيم، خاطرنشان کرد: اما با اختصاص منابع می‌توان در نفوذناپذيری مرزها را ارتقا داد همانطور که امروز زابل دارای مرزهای امنی است، در سراوان نيز می‌توان با اختصاص منابع چنين اقداماتی را انجام داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016