سه شنبه 22 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش به نزديکی فرودگاه بغداد رسيد

تعدادی از خيابان های بغداد بسته شده اند و شمار زيادی از نيروهای امنيتی عراقی در خيابان های پايتخت مستقر شده اند. منابع آگاه گفته اند درگيری شديد ميان نيروهای امنيتی عراقی و داعش در نزديکی فرودگاه بغداد در جريان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داعش به نزديکی فرودگاه بين المللی بغداد رسيده است.

به گزارش عصرايران به نقل از سايت شبکه اسکای نيوز عربی، درگيری شديد ميان ارتش عراق و نيروهای داعش به نزديک فرودگاه بغداد کشيده شده است.

علاوه بر اين، تعدادی از خيابان های بغداد بسته شده اند و شمار زيادی از نيروهای امنيتی عراقی در خيابان های پايتخت مستقر شده اند.

منابع آگاه گفته اند درگيری شديد ميان نيروهای امنيتی عراقی و داعش در نزديکی فرودگاه بغداد در جريان است.

منابع امنيتی ادامه دادند: نيروهای امنيتی خيابان های منتهی به منطقه سبز امنيتی در بغداد و سه ورودی از چهار ورودی اين منطقه را بسته اند. منطقه سبز امنيتی محل استقرار مراکز مهم امنيتی و حکومتی از جمله کاخ رياست جمهوری، کاخ نخست وزيری، پارلمان، ساختمان قوه قضائيه، سفارتخانه های آمريکا، بريتانيا و فرانسه و ستاد فرماندهی ارتش است.

همزمان سايت روزنامه العربی الجديد چاپ لندن نوشت: داعش به دنبال حمله به بغداد است.
روزنامه العربی الجديد در گزارشی با عنوان "حمله به بغداد نزديک می شود" نوشت: اطلاعات به دست آمده از بغداد نشان می دهد داعش به دنبال آماده سازی نيروهای نظامی و تسليحاتی اش در اطراف بغداد است. احتمالا داعش در حال آماده سازی برای حمله نهايی به بغداد و اشغال پايتخت عراق است.

براساس اين خبر، هزاران نفر از اعضای داعش به همراه تانک ها، زره پوش ها و توپخانه ها از سه محور در مناطق شمال، غرب، جنوب بغداد از جمله مناطق ابوغريب، صدر، اليوسفيه، التاجی، الطارميه، المشاهده، المحموديه و عرب جبور قرار گرفته اند.

همچنين ارتش عراق اطراف بغداد کانال حفر و موانع فيزيکی ايجاد کرده است.

يک سرتيپ ارتش عراق هم گفت: مردم محلی در مناطق اطراف بغداد، در ترس از حملات و درگيری های ارتش و داعش، خانه های خود را ترک کرده اند. حملات هوايی ائتلاف در اطراف پايتخت، تاثيری در جلوگيری از پيش روی داعش نداشته است.

داعش در برخی مناطق از جمله فرودگاه بين المللی بغداد در غرب پايتخت، به شدت به بغداد نزديک شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016