پنجشنبه 24 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جانشين فرمانده کل سپاه: پاکستان به تعهدات مرزی عمل نکند وارد عمل می‌شويم


جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران با بيان اينکه سپاه پاسداران اشراف اطلاعاتی کامل ‌بر تروريست‌ها دارد گفت: يکی از پيش نيازهای برقراری امنيت داشتن اشراف اطلاعاتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بيان اينکه سپاه پاسداران اشراف اطلاعاتی کاملی ‌بر تروريست‌ها دارد، افزو‌د: يکی از پيش‌نياز‌های برقراری امنيت داشتن اشراف اطلاعاتی است که سپاه اشراف کاملی بر وضعيت اشرار و گروه‌های معاند دارد.

وی با بيان اينکه در حال حاضر اشراف سپاه بر جريانات و گروه‌های معاند بسيار بالاست، اظهار داشت: اين اشراف هم عمق فرامرزی ‌و هم عمق درون‌مرزی دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه ‌با اشراف اطلاعاتی ‌که داريم هر اقدام تروريستی که رخ دهد سپاه به موقع ‌وارد عمل خواهد شد، تصريح کرد: تمام تحرکات تروريست‌ها و اشرار را تحت نظر داريم و بهترين راهبردی که می‌تواند ‌امنيت را گسترش دهد برقراری اشراف اطلاعاتی است.

سردار سلامی با بيان اينکه نفوذ به درون نيت‌های شوم گروه‌های معاند بدون اشراف اطلاعاتی ممکن نيست، تاکيد کرد: سپاه پاسداران علاوه بر اشراف اطلاعاتی و فنی، از ظرفيت مردم نيز ‌برای ارتقای اشراف اطلاعاتی نيز کمک می‌گيرد.

‌‌جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص حوادث اخير در سراوان و فرار گروهی از اشرار به داخل خاک پاکستان و اقدام سپاه در اين خصوص گفت: معتقد هستيم که هر کشوری بايد تعهدات خود را در قبال امنيت داخلی خود و کشور همسايه به رسميت بشناسد، امنيت مرزی يک نياز مشترک و مهم بين کشورهای همسايه است، اساس کار ما دخالت در امور هيچ کشور نيست اما اگر به تعهدات خود عمل نکنند ما مجبور هستيم وارد عمل شويم.

وی تاکيد کرد: ‌توصيه می‌کنيم ‌که گروه‌های معاند به دامان نظام بازگشته تا از رأفت اسلامی برخوردار شوند و سپاه هم برای مواجهه با جريانات معاند، محدوديتی برای خود ندارد.

سردار سلامی تاکيد کرد: اشرار در هر نقطه‌ای که باشند حتی در داخل خاک کشورهای همسايه، آنها را پيدا کرده و اگر دست از شرارت برندارند با آنها بدون هيچ محدوديتی برخورد خواهيم کرد.

جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص وضعيت سيستان و بلوچستان نيز تاکيد کرد: سيستان و بلوچستان با توجه به موقعيتی که دارد برای سپاه اهميت فوق‌العاده‌ای دارد بنابراين برای تامين امنيت اين استان از هيچ کوششی دست برنخواهيم داشت.‌‌‌

سردار ‌سلامی با بيان اينکه نظام جمهوری اسلامی ايران با ماهيت مردمی‌اش ‌از مشارکت گسترده مردم از همه طيف‌ها و گروه‌ها، طوايف و قبائل در تمام موضوعات استفاده می‌کند ادامه داد: ايران در دوران ‌دفاع مقدس ‌با مشارکت مردم در قالب بسيج توانست ‌‌اراده سياسی خود را بر دشمن تحميل کند.

‌وی با بيان اينکه مردم در مواجهه با ‌تهاجم فرهنگی ‌توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند، افزود: در حوزه امنيتی نيز ‌مردم‌ توطئه ناامنی دشمنان چه بيرون و چه داخل مرز ‌خنثی کرده و تا مادامی که امنيت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران خاستگاه مردمی دارد، دشمن کاری از پيش نمی‌برد.

‌سردار سلامی با بيان اينکه مردم در سيستان و بلوچستان نقش اساسی در تامين امنيت استان دارند، گفت: ‌‌بعد از شهادت سردار ‌شوشتری، تامين امنيت منطقه براساس افکار ايشان شکل و سازمان‌دهی شد‌.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016