جمعه 25 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش سه هواپیمای جت به دست آورد

خلبانان عراقی که به گروه دولت اسلامی (داعش) پیوسته در حال آموزش اعضای این گروه برای خلبانی سه هواپیمای جتی است که به دست این گروه است. این اولین بار است که داعش به هواپیما دست داعش افتاده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه گویا به نقل از رویترز٬ این خبر را از گروهی از ناظران جنگ در سوریه نقل کرده‌است. رامی عبدالرحمن٬ رئیس گروه بریتانیایی دیدبان حقوق بشر در سوریه می‌گوید داعش این هواپیما را بر فراز فرودگاه نظامی الجراح واقع در شرق شهر حلب به پرواز درآورده‌است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا گفته اطلاعی از پرواز جنگنده‌های داعش در سوریه نداشته‌‌است.

عبدالرحمن می‌گوید: "آنها مربیانی دارند که در دوران صدام حسین خلبان بوده‌اند. مردم این هوایپماها را دیده‌اند. آنها بارها از فرودگاه پرواز کرده‌اند و باز گشته‌اند." او از شاهدانی از مناطق شمالی حلب در فاصله ۷۰ کیلومتری ترکیه نقل قول می‌کند.

مشخص نیست که آیا این جت‌ها به سلاحی مسلح هستند یا توان پرواز طولانی را دارند یا نه. شاهدان می‌گویند این جت‌ها احتمالا میگ ۲۱ یا میگ ۲۳هستند که متعلق به ارتش سوریه بوده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016