دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشته‌شدن خبرنگار پرس تی‌وی در ترکیه که به جاسوسی متهم شده بود

رادیو زمانه - خبرنگار پرس تی وی که گفته بود مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند، در سانحه رانندگی کشته شد.

SerenaShim-600x336.jpeg
سرنا شیم، خبرنگار پرس تی‌وی

تلویزیون پرس تی وی روز یکشنبه ۲۷ مهر خبر داد که خبرنگار این شبکه، سرنا شیم، که در داخل ترکیه و در نزدیکی مرز ترکیه-سوریه اخبار مرتبط به گروه «دولت اسلامی» (داعش) را پوشش می‌داده، در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است.

پرس تی وی، بخش انگلیسی فارس نیوز، تابناک و روزنامه اینترنتی و ترک‌زبان سانلی اورفا، خبر مرگ سرنا شیم را همراه با خبر اتهامات جاسوسی گزارش‌شده، پوشش داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


SerenaShim11.jpg
سرنا شیم، پس از اینکه کار خود را با شبکه پرس تی‌وی آغاز کرد بنا به قوانین این شبکه خبری، محجبه مقابل دوربین ظاهر شد.

سرنا شیم، روز جمعه در مقابل دوربین پرس تی وی ادعا کرده بود که مقامات امنیتی ترکیه او را به جاسوسی متهم کرده‌اند. او تأکید کرد که او هرگز کاری به جز روزنامه‌نگاری نکرده است و بااین‌حال با توجه به برخوردهای مقامات امنیتی ترکیه با روزنامه‌نگاران، ترسیده است.

در هنگام مرگ، سرنا شیم از تهیه گزارشی در منطقه اورفه و در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه باز می‌گشت که ماشین او با یک وسیله نقلیه سنگین (ماشین میکسر بتون‌ساز) برخورد می‌کند.

سرنا شیم پیش‌ازاین، خبرنگار پرس تی وی در لبنان، عراق، و اوکراین بوده است. او خبرنگار لبنانی-آمریکایی پرس تی وی بود، سی سال سن داشت و به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کرد. همراه سرنا شیم، فیلمبردار پرس تی وی نیز زخمی شده که به بیمارستان منتقل شده است.

خانواده سرنا: این تصادف غیر عادی بوده است
به گزارش پرس تی‌وی اعضای خانواده‌ی سرنا شیم، خبرنگار امریکایی-لبنانی شبکه پرس تی‌وی معتقدند مرگ دخترشان در ترکیه در تصادفی مشکوک رخ داده است.

خانواده سرنا در دیدار با کارکنان دفتر بیروت شبکه پرس تی‌وی در لبنان به بیان این اظهارات پرداختند.

آنها از آمدن به جلوی دوربین خودداری کرده ولی گفتند آنها گمان می‌کنند مقامات ترکیه به نوعی در مرگ فرزندشان مسئول هستند.

شیم که شهروندی امریکایی با اصالت لبنانی است، روز جمعه ضمن ابراز نگرانی از دستگیر شدن خود به پرس تی‌وی گفت آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه گزارش‌هایی درباره موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و اطراف آن، به جاسوسی متهم کرده است.

شیم پیشتر گفته بود وی از معدود خبرنگارانی بوده که به دنبال داستان‌های ورود پیکارجویان به سوریه از طریق خاک ترکیه بوده است. او خاطر نشان کرده بود تصاویری دریافت کرده که نشان می‌دهند پیکارجویان در کامیون‌های متعلق به سازمان جهانی غذا و دیگر سازمان‌های غیر دولتی از ترکیه وارد سوریه می‌شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016