دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مرضيه رسولی آزاد شد


مرضيه رسولی، روزنامه‌نگاری که تيرماه سال جاری برای سپری کردن حکم حبس به زندان اوين رفته بود، ساعتی پيش از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی، اين روزنامه‌نگار تيرماه سال جاری برای سپری کردن حکم دو سال حبس، خود را به زندان اوين معرفی کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين حکم چندی پيش با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ به يک سال کاهش يافت و موعد آزادی اين روزنامه نگار زندانی، پايان ارديبهشت ۹۴ اعلام شد. اما ساعتی پيش، اين روزنامه نگار محبوس در بند زنان اوين از زندان آزاد شد.

در صورت اجرای ماده ۱۳۴ و برخی مواد ديگر قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ امکان آزادی بسياری از زندانيان سياسی و عقيدتی فراهم می‌شود، اما با وجود پيگيری‌های وکلا و خانواده زندانيان سياسی، مسوولان قوه‌قضاييه هنوز از اجرای کامل آن سرباز می‌زنند.

بر اساس اين ماده قانونی، در صورتی که متهم دارای چند اتهام باشد، می‌تواند با سپری کردن مدت محکوميت يکی از اتهامات خود، از زندان آزاد شود.

اتهامات مرضيه رسولی، فعاليت تبليغی عليه نظام و اخلال در نظم عمومی از طريق شرکت در تجمعات اعلام شده بود.

اين روزنامه‌نگار منتقد دی ماه سال ۹۰ در منزل خود بازداشت و اسفند ماه همان سال پس از حدود يک ماه و نيم بازداشت موقت، با توديع وثيقه آزاد شد.

مرضيه رسولی خبرنگار حوزه کتاب و موسيقی بود که سابقه کار در چندين روزنامه از جمله شرق و اعتماد را در پرونده‌ی خود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016