سه شنبه 29 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سناتور کِرک: کنگره آمريکا از توافق اتمی اوباما-خامنه‌ای حمايت نمی‌کند


سناتور جمهوری‌خواه مارک کرک، از ایالت ایلینوی

صدای آمريکا ـ مارک کِرک سناتور جمهوری‌خواه آمريکا از ايالت ايلينوی، شامگاه دوشنبه در پاسخ به طرح دولت آمريکا مبنی بر اين که توافق احتمالی با ايران ملزم به تصويب در کنگره نباشد، بيانيه‌ای صادر کرد.

او در اين بيانيه می‌نويسد: «دولت آمريکا با دور زدن کنگره در مسئله توافق اتمی ايران، در واقع کنگره را متحد و يکصدا می‌کند. ما از توافقی ميان اوباما-خامنه‌ای حمايت نمی‌کنيم که کودکان ما را محتوم به داشتن آينده‌ای کند که در آن خاورميانه آکنده از سلاح اتمی باشد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشتر در روز يکشنبه (۱۹ اکتبر) روزنامه‌های آمريکايی نوشتند که کاخ سفيد تصميم گرفته در صورت توافق هسته‌ای با ايران، باراک اوباما رئيس‌جمهوری آمريکا از تمام اختياراتش استفاده خواهد کرد تا کاری کند که تصويب آن در کنگره ضرورت نداشته باشد.

روزنامه نيويورک تايمز نوشت توافق هسته‌ای با ايران، مهم‌ترين دستاورد در سياست خارجی دوران رياست جمهوری آمريکا به شمار می رود.

اين روزنامه نوشت در شرايطی که مذاکره کنندگان درباره شمار سانتريفوژها و تحريم‌های اقتصادی بر ايران در حال چانه‌زنی هستند، طرف ايرانی تلويحا گفته است که دست‌کم با تعليق موقت تحريم‌های فلج کننده موافقت می‌کند.

اين روزنامه نوشت وزارت خزانه‌داری در گزارش مفصلی که برای عموم منتشر نکرده نتيجه گرفته است که آقای اوباما اين اختيار را دارد که بخش عمده‌ای از تحريم‌ها را بدون نياز به تصويب کنگره لغو کند، اما اين اقدام تنها برای مدتی محدود است و لغو دائم تحريم‌ها تنها در حوزه اختيارات و تصميم‌گيری کنگره ايالات متحده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016