پنجشنبه 1 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمدرضا خباز: اگر کسی سراغ دارد که خمینی جایی از مصباح نام برده، نشان بدهد تا استفاده کنیم

492442_1.jpg
خبرآنلاین - محمدرضا خباز، معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در گفتگو یی با تاکید براین مطلب که جای آیت الله مهدوی کنی دیگر پرنخواهد شد، گفت: اگرچه بعد از اصلاحطلبان، اصولگرایی دامنه وسیعی دارد اما جای آیت الله مهدوی کنی حقیقتا خالی است.

وی درباره محوریت آیت الله مصباح یزدی، رییس موسسه آیت الله خمینی گفت: بنده تقاضا می کنم اگر کسی در موسسه نشرآثار خمینی که زیر نظر آقای سید حسن خمینی است یک بارنامی از آیت الله مصباح یزدی را مشاهده کرد بگوید تا ماهم استفاده کنیم این درحالی است که حضرت امام (ره)از آیت الله مهدوی کنی بکرات نام برده اند بنابراین معتقدم این دو شخصیت به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خودداری مصباح‌ یزدی از صدور پیام تسلیت: مرگ هم اختلاف مصباح‌‌ و کنی را رفع نکرد
دیگربان - محمدتقی مصباح یزدی از صدور پیام تسلیت به مناسبت درگذشت محمدرضا مهدوی‌کنی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری خودداری کرده است.

مهدوی‌کنی صبح روز گذشته پس از پنج ماه کما درگذشت و بسیاری از مقام‌ها و روحانیون بلند‌پایه جمهوری اسلامی پیام‌های تسلیتی در این خصوص صادر کرده‌اند.

مصباح یزدی و مهدوی‌کنی اختلاف‌های دیرینه و عمیقی با یکدیگر داشتند؛ این اختلاف‌ها در نهایت منجر به بروز شکافی عمیق در جریان محافظه‌کاران شد که همچنان ادامه دارد.

دامنه اختلاف این دو روحانی بلند‌پایه محافظه‌کار تا جایی ادامه داشت که مصباح‌یزدی ماه‌ها پس از بستری شدن مهدوی‌کنی در بیمارستان حاضر نشد به ملاقات وی برود.

مصباح‌یزدی در نهایت در حاشیه عیادت از علی خامنه‌ای در بیمارستان «رجایی»٬ برای دقایقی به اتاق محل بستری مهدوی‌کنی رفت و جویای آخرین وضعیت وی شد.

رئیس موسسه «امام خمینی» آن‌طور که برخی از شاگردانش گفته‌اند پس از دریافت خبر درگذشت مهدوی‌کنی تنها به قرائت یک «فاتحه» قناعت کرده است.

مصباح‌یزدی در شرایطی از صدور پیام تسلیت خودداری کرده که این اقدام وی می‌تواند به یکی از زمینه‌های شکست تلاش محافظه‌کاران برای «وحدت» تبدیل شود.

گروهی از محافظه‌کاران پس از ماه‌ها مذاکره و گفتگو با محمدتقی مصباح‌یزدی و جریان‌های دیگر تلاش‌های گسترده‌ای برای «وحدت اصول‌گرایان» در انتخابات آتی آغاز کرده‌اند.

بسیاری از محافظه‌کاران نزدیک به جریان محمدرضا مهدوی‌کنی از مصباح‌یزدی و حامیان وی به عنوان عاملان اختلاف در جریان اصول‌گرایی نام می‌برند و به رفتار‌های اختلاف‌ آمیز خود همچنان ادامه می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016