پنجشنبه 1 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نسرين ستوده: ساعت ۱۲ ظهر برای جلوگيری از برخورد پليس با همراهانم به تحصن پايان دادم

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران ـ نسرين ستوده، وکيل و فعال حقوق بشر که از امروز تحصن خود را در مقابل ساختمان کانون وکلای تهران شروع کرده است با اظهار اينکه چند ساعت پس از تحصن به دليل فشار نيروهای امنيتی و پلس مجبور به ترک محل شده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت اما او فردا نيز برای تحصن خواهد رفت و تا رسيدگی به خواسته هايش اين تحصن را ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده در خصوص تحصن روز اول به کمپين گفت: «از ساعت ۱۰ صبح نيروهای امنيتی و چهار ماشين پليس در اطراف ساختمان کانون وکلا ايستاده بود و مدام به همراهان من تذکر می دادند که بايد آنجا را ترک کنند. می گفتند خانم ستوده می تواند بماند اما شما بايد برويد. من از همراهانم خواستم که بروند اما آنها همگی شان گفتند که ما می مانيم.»

خانم ستوده ادامه داد: «ساعت ۱۲ ظهر به دليل حفاظت از مردم و جلوگيری از برخورد با پليس مجبور شدم که از همگی بخواهم که آنجا را ترک کنيم.»

اين وکيل و فعال حقوق بشر با اظهار اينکه وکلا و مردم عادی نيز در اين تحصن به او پيوسته اند، گفت: «من برای پيگيری خواسته هايم فردا نيز به کانون وکلا خواهم رفت. من هر روز به جز پنجشنبه ها و تعطيلات رسمی که کانون تعطيل است به آنجا برای تحصن خواهم رفت.»

نسرين ستوده روز شنبه ۲۶ مهرماه از سوی شعبه دوم دادگاه انتظامی کانون وکلا به رياست ماجد وثوقی (وکيل پايه يک دادگستری) به سه سال محروميت از وکالت محکوم شد. خانم ستوده در مصاحبه ای با خبرگزاری ايسنا با تاييد محروميتش گفته بود: «بارها رييس و نايب‌رييس کانون اظهار کردند که بابت لغو پروانه وکالت من تحت فشار هستند و کار تا جايی پيش گرفت که حتی به من پيشنهاد شد پروانه خود را داوطلبانه توديع کنم که من از انجام اين کار خودداری کردم.»

خانم ستوده در پی ۴ خواسته اش که در بيانيه ای خطاب به هموطنان و فعالان حقوق بشر منتشر کرده است از روز ۲۹ مهرماه تحصن خود را در مقابل کانون وکلا آغاز کرد. خواسته های او حذف محروميت از وکالتش، بيکاری دگرانديشان، تغيير در وضعيت وکالت در ايران و توقف بررسی لايحه جامع وکالت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016