پنجشنبه 1 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماينده آمريکا در سازمان ملل حملات غيرانسانی عليه زنان در ايران را محکوم کرد


سامانتا پاور، نماينده آمريکا در سازمان ملل

سامانتا پاور، نماينده آمريکا در سازمان ملل روز چهارشنبه، در مورد اسيدپاشی در ايران، در صفحه توئيتر خود نوشت: «آمريکا کاملا اين حملات غير انسانی عليه زنان در ايران را، که گفته می شود به دليل نداشتن حجاب بوده، محکوم می کند.»

وی افزود آمريکا عاملان اين امر را پيدا و محاکمه کند.

خانم پاور همچنين در اين مورد نوشت «گزارش تظاهرات ۱۰۰۰ نفر از ايرانيان که خواستار اقدام [مسئولان و مقامات] در اين مورد شدند، نمايش چمشگيری از همبستگی با زنان ايران است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اعتراض به اسيد پاشی های اصفهان،چهارشنبه در تهران صدهاتن در مقابل مجلس شورای اسلامی و در اصفهان هزاران تن در مقابل دادگستری اين شهر تجمع کردند.

در بين تجمع‌کنندگان در تهران، معصومه عطايی و رعنا، از قربانيان اسيدپاشی‌ سال‌های گذشته و همچنين فعالان مدنی از جمله نسرين ستوده، محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی حضور داشتند. گزارش ها حاکيست که در اين تجمع محمد نوری زاد بازداشت شد.

به گزارش ايسنا، در تهران تجمع‌کنندگان ‌نوشته‌هايی چون «مرگ بر داعش»، «شهر امن، حق من است» و «امنيت زنان را تامين کنيد» در دست داشتند.

پيش از اين يک منبع مطلع در اصفهان به راديو فردا گفته بود که جوان، کم‌حجاب و زيبا بودن، مشخصه مشترک زنانی است که اخيرا در اين شهر با اسيد هدف حمله قرار گرفته‌اند.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه، اما می‌گويد که ارتباط اسيدپاشی‌ها با بی‌حجابی تأييد نشده‌است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016