پنجشنبه 1 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور: رد سازمان‌يافته بودن اسيدپاشی در اصفهان

حسين ذوالفقاری
سردار حسين ذوالفقاری

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور گفت: مطابق شواهدی که تاکنون به دست آمده اسيدپاشی های اصفهان توسط يک نفر انجام شده است و به هيچ عنوان سازمان يافته و گروهی نبوده است.

سردار حسين ذوالفقاری در نشست خبری با خبرنگاران درباره اسيدپاشی های اخير در اصفهان اظهار داشت: امروز از طرف شورای امنيت کشور مأموريت يافتم که برای پيگيری مسئله اسيدپاشی اصفهان سفری به اين شهر داشته باشم و در جلسه شورای تأمين استان گزارش اقداماتی که در اين خصوص انجام شده را دريافت کردم.

وی افزود: قرارگاه و ستاد بازپرسی ويژه ای برای پيگيری موضع اسيدپاشی های اصفهان تشکيل شده و اين موضوع با هماهنگی دستگاه های مرتبط در حال پيگيری است.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور تاکيد کرد: با توجه به مجموع بررسی های فنی و اطلاعاتی انجام شده تا اين لحظه به طور قطع اعلام می کنيم که اين اقدامات سازمان يافته و کار گروهی نبوده است و تحقيقات نشان می دهد که اين اسيدپاشی ها توسط يک نفر انجام شده است گرچه در روند رسيدگی معلوم می شود که اين فرد همدستانی داشته است يا خير.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه اين فرد به هيچ گروه يا جريان خاصی وابسته نيست، تاکيد کرد: آخرين اسيدپاشی در تاريخ ۲۳ مهرماه انجام شده است و در آخرين بررسی با حضور شورای تأمين استان مشخص شده است که در اين ارتباط تنها ۴ نفر به نيروی انتظام مراجعه و پرونده قضايی تشکيل داده اند و مابقی شايعاتی که در فضای مجازی درباره تعداد اين افراد شنيده می شود صحت ندارد.

مردم به جوسازی های فضای مجازی توجه نکنند

ذوالفقاری با بيان اينکه انگيزه اين اسيدپاشی ها در حال بررسی است، تصريح کرد: گروه های مختلف با انگيزه های متفاوتی از جمله ايجاد فضای روانی نامطلوب در جامعه اقدام به انتشار اين مطالب در فضای مجازی می کنند و بر اين مبنا از مردم تقاضا داريم که به آنچه در اين گونه فضاها از سوی افراد غيرمسئول و با انگيزه های متفاوت بيان می شود توجه نکنند.

وی با اشاره به اينکه يکی از دلايل ايجاد شايعات عدم اطلاع رسانی سريع به مردم است،تصريح کرد: در شورای تأمين استان کميته اطلاع رسانی و عمليات روانی تشکيل شده است تا اطلاعات دقيق در اين زمينه به مردم انتقال داده شود.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور با تاکيد بر اينکه که اين موضع جريان سياسی نيست و هيچ جريانی نبايد از قضيه سوء استفاده کند، اضافه کرد: با اعلام رئيس دادگستری اصفهان اگر اتهام متهم پرونده قطعی شود در کوتاه ترين زمان ممکن به مجازات می رسد.

وی با اشاره به تجمعی که امروز در مقابل دادگستری اصفهان انجام شد، بيان داشت: با وجود اينکه اين تجمع مجوز نداشته است اما به دليل اينکه همه مردم و گروه های سياسی کشور و مسئولان به يقين مخالف اسيدپاشی هستند اين تجمع انجام شد و نيروی انتظامی نيز از اين امر جلوگيری نکرد.

ذوالفقاری ابراز داشت: هرکس با هر انگيزه ای اقدام به اين اسيد پاشی کرده است همه کشور مخالف اين موضع هستند اما در اين تجمع عده ای حرف های ديگری هم زدند که ما را مطمئن می سازد که برخی حرف های فضای مجازی دلسوزانه و انسان دوستانه نيست و خواسته ها و اهداف ديگری در پس پرده دارد.

وی تاکيد کرد: عده معدودی که بنا داشتند تجمع را به سمت و سوی ديگری هدايت کنند شناسايی شده اند و به آنها تذکرات لازم داده می شود که اقدامات آنها دور از چشم نيروهای امنيتی و قضايی نيست.

اين مقام مسئول با اشاره به جرائم مختلف در حوزه سايبری نيز اظهار داشت: ۸۱ درصد جرائم اين حوزه اقتصادی و مالی ۲ تا ۳ درصد موضوعات اخلاقی و ۳ تا ۴ درصد نيز سياسی است که هرکدام بسته به تعريف قانونی افراد مجرم تحت تعقيب قرار می گيرند.

وی با بيان اينکه در گذشته اسيدپاشی ها بيشتر جنبه انتقامی کور داشته است، بيان داشت: به يقين اين امر از جانب نيروهای متدينی که به آيات قرآن در زمينه مجازات کوچک ترين گناه نيز اعتقاد دارند انجام نشده است.

اسيدپاشی های اخير فقط در شهر اصفهان بوده است

ذوالفقاری گفت: اسيدپاشی فقط در اصفهان رخ داده و در شهرهای هم جوار و تهران هيچ موردی مشابهی مشاهده نشده است و محدوده اين جنايت نيز مشخص است.

وی با اشاره به اينکه موضوع اسيدپاشی تا اين لحظه ارتباطی به اتباع خارجی نداشته است، گفت: ساليانه تعداد زيادی از اتباع خارجی به کشورشان رجوع داده می شوند اما به دليل عدم جاذبه مناسب در کشورهای مبدا بار ديگر به ايران رجوع می کنند که اميدواريم به زودی با همکاری کشورهای ديگر اقداماتی در راستای توسعه کشورهای مبدأ به منظور جلوگيری از اين روند انجام شود.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور ادامه داد: نيروهای اطلاعاتی بر اتباع غيرمجاز نظارت درند و رفتار و اقدامات آنها تحت کنترل است.

رسانه ها نبايد بدون هماهنگی مسئولان، اخبار امنيتی را منتشر کنند

وی با اشاره به دامن زدن برخی رسانه ها بر شايعات تاکيد کرد: رسانه ها بدون هماهنگی با مسئولان تأمين کننده امنيت خبری منتشر نکنند که فضای جامعه را ملتهب کند و لازم است در هر موردی با مشورت نيروی انتظامی به نتيجه قطعی برسند.

ذوالفقاری همچنين درباره متهمان اين پرونده نيز تاکيد کرد: تاکنون چندنفر در اين ارتباط دستگير شده اند و پرونده مهم ترين مظنون در حال بررسی اطلاعاتی است و البته اين ظن بر اساس شواهد قوی تر شده است چراکه فرد مورنظر مورد تأييد قربانيان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اينکه با در نظر گرفتن مجموع تهديدات امنيتی در اطراف کشورمان امنيت کشور ايران در حد مطلوبی است، ابراز داشت: مردم مرزنشين، دستگاه های تأمين کننده امنيت با محوريت رهبری و ولايت تاکنون تمام توطئه های دشمنان را در هم شکسته اند و از نا امنی هايی که می توانست وضعيت کشور ما را شبيه بسياری از کشورهای مجاور کند پيشگيری کرده اند.

معاون امنيتی و انتظامی وزير کشور بيان داشت: ناامنی در گوشه و کنار کشور برای ما بسيار سنگين است به گونه ای که حتی برای يک مورد نا امنی نيز در سطح کشور جلسه می گذاريم و نيروهای امنيتی کشور برای تأمين امنيت مرزهای کشور خواب و آسايش را از خود سلب کرده و شب و روز نمی شناسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016