دوشنبه 5 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رشد ۲۴۴.۸۱ درصدی واردات از آمريکا در طی شش ماه

در ۶ ماهه نخست سال ۹۳ سهم سه قاره آمريکا، اقيانوسيه و آفريقا از واردات ۲۶.۰۱۹ ميليون دلاری کشور تنها ۳.۰۲ درصد بوده است.

طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۳ بيش از ۹۶.۹۸ درصد ارزش کل واردات کشور مربوط به دو قاره آسيا و اروپا بوده است.

اين در حالی است که سهم سه قاره ديگر از واردات ۲۶.۰۱۹ ميليون دلاری کشور تنها ۳.۰۲ درصد بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، ميزان واردات انواع کالاها از ۵ قاره آسيا، اروپا، آمريکا، اقيانوسيه وافريقا به ميزان ۱۹.۵۸۴ هزار تن و به ارزش ۲۶.۰۱۹ ميليون دلار بوده است.

بر اين اساس، ميزان واردات در نيمه نخست سال ۹۳ از قاره آسيا به لحاظ ارزشی با ۳۳.۴۲ درصد رشد، از قاره اروپا با ۷.۰۵ درصد رشد، از قاره امريکا با ۲۴۴.۸۱ درصد رشد، از قاره اقيانوسيه با ۱۱۴.۷۸ رشد و از قاره افريقا با ۲۰۴.۶۹ درصد رشد همراه بوده است و سهم ارزش هر قاره از کل واردات طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۳ به ترتيب ۷۷.۹۱ درصد از آسيا، ۱۹.۷ درصد از اروپا، آمريکا با ۲.۲۲ درصد، آفريقا با ۰.۱۸ درصد و اقيانوسيه با ۰.۶۲ درصد رشد همراه بوده است.

کشورهای طرف معامله در اين مدت بر اساس بيشترين سهم شامل امارات متحده عربی، آلمان، برزيل، استراليا و آفريقای جنوبی بوده و عمده کالاها در اين مدت به ترتيب از ۵ کشور امارات متحده عربی، چين، هند، جمهوری کره و ترکيه وارد شده است و اين ۵ کشور در مجموع بيش از ۷۰.۴۷ درصد ارزش واردات به کشور را تشکيل می دهند.

همچنين گمرکات فعال در نيمه نخست سال به ترتيب شامل گمرک شهيد رجايی، بندر امام خمينی، معاونت واردات و ترانزيت تهران، حوزه تجاری فرودگاه امام خمينی، منطقه ويژه بوشهر، منطقه ازاد انزلی، شهيد باهنر، قزوين، خرمشهر و امير آباد بوده اند که در بين۸۷ گمرک فعال وارداتی طی شش ماهه در مجموع ۸۶.۳۶ درصد از وزن ۸۴.۳۱ درصدی از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016