سه شنبه 6 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چهار نامزد احتمالی ریاست خبرگان

riasatKhobCand.jpg
دیگربان - محمود هاشمی شاهرودی٬ احمد جنتی٬ محمد یزدی و محمدعلی موحدی کرمانی چهار نامزد احتمالی برای تصدی پست ریاست مجلس خبرگان رهبری اعلام شده‌اند.

احمد خاتمی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام این خبر گفته شانس محمود هاشمی شاهرودی برای تصدی این پست بیشتر از سایر نامزد‌ها هست.

خاتمی از هاشمی شاهرودی به عنوان فردی نام برده که از نظر «فضل فقاهتی» مورد قبول همه اعضای مجلس خبرگان رهبری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه موقت تهران افزوده براساس شنیده‌ها اکبر هاشمی رفسنجانی نیز تمایلی برای تصدی این پست ندارد و در فضای عمومی مجلس خبرگان نیز بحث ریاست مجدد هاشمی بر این مجلس مطرح نیست.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفته برخی به خاطر سن رهبری «خیالاتی به سرشان» زده که مسئولیت انتخاب رهبر در مجلس آینده را برعهده داشته باشند.

این روحانی محافظه‌کار خطاب به این افراد گفته رهبر و مرجعیت را در ایران با «عنایت خدا» انتخاب و محقق می‌شود و کسانی که با ولایت زاویه دارند نخواهند توانست اکثریت مجلس خبرگان رهبری را به دست بیاروند.

بحث انتخاب رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری از پنج ماه پیش و در پی بیماری محمدرضا مهدوی‌کنی٬ رئیس این مجلس در فضای سیاسی ایران آغاز و پس از مرگ وی پر رنگ‌تر از گذشته شده است.


علیرضا زاکانی٬ نماینده مجلس: برنامه هاشمی٬ خاتمی و خمینی برای خبرگان
علیرضا زاکانی از تلاش‌های اکبر هاشمی رفسنجانی٬ محمد خاتمی و حسن خمینی برای «نقش‌آفرینی» در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری و حسن روحانی برای تغییر ترکیب مجلس آینده خبر داده است.

آقای زاکانی در قالب یادداشتی هاشمی٬ خاتمی و خمینی را «خودی‎‎های متاخر از ولایت» معرفی کرده که می‌خواهند با «مصادره» ظرفیت ریاست جمهوری به اهداف خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری برسند.

وی نوشته این سه نفر انتظار دارند جریان «اعتدالی» داشته‌های خود را در انتخابات مجلس خبرگان به سبد آرای آنها بریزد.

آن‌طور که زاکانی نوشته انتظار جریان دوم خرداد این است که سرمایه اجتماعی هاشمی٬ خاتمی و خمینی هم به «پشتوانه پیروزی جریان اعتدال» در انتخابات مجلس شورای اسلامی تبدیل شود.

احمد جنتی٬ کاظم صدیقی٬ محی‌الدین حائری شیرازی و گروه دیگری از روحانیون نزدیک به علی خامنه‌ای از ماه‌ها پیش اعلام کرده‌اند نگران تغییر ترکیب مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستند.

آنها گفته‌اند در صورت موفقیت هاشمی٬ خاتمی٬ خمینی و روحانی در این دو انتخابات٬ احتمال دارد جمهوری اسلامی به خطر بیفتد.

احمد جنتی نیز هفته گذشته خواستار برخورد با کسانی شده بود که احتمال دارد در آینده به تهدیدی علیه نظام تبدیل شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016