سه شنبه 6 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هيات "حقوق بشری" ايران، عازم ژنو شد

هيات عالی‌رتبه حقوق بشری جمهوری اسلامی ايران به سرپرستی محمدجواد لاريجانی به منظور شرکت در بيستمين نشست بررسی دوره‌ای جهانی حقوق بشر (يو. پی. آر) عازم ژنو شد.

به گزارش ايسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاييه، مکانيزم بررسی دوره‌ای جهانی، مهمترين مکانيزم حقوق بشری سازمان ملل متحد است که هر ۴ سال يک‌بار به بررسی دوره‌ای وضعيت حقوق بشر همه کشورهای جهان می‌پردازد و پس از آن توصيه‌هايی به کشورها برای ارتقاء وضعيت حقوق بشر آنها صورت می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوره نخست اين بررسی‌ها از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ صورت گرفت و هم اکنون شورای حقوق بشر، دومين دور اين بررسی‌ها را آغاز کرده است که بررسی وضعيت حقوق بشر ايران برای دومين بار در دستور کار قرار دارد. بيستمين نشست بررسی دوره‌ای جهانی از ۲۷ اکتبر، پنجم آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۷ نوامبر ۱۶ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

هيات عالی رتبه جمهوری اسلامی ايران متشکل از مسئولان بلندپايه مختلف از سه قوه قضاييه، مقننه و مجريه روز جمعه در جلسه بررسی دوره‌ای جهانی، در محل شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شرکت خواهد کرد تا دومين گزارش و نيز عملکرد خود در خصوص توصيه‌های مطرح شده برای ايران از سوی نشست قبلی اين ساز و کار جهانی در بهمن ماه ۱۳۸۸ را ارائه کند.

در دوره نخست يو. پی. آر، الزامات و تعهدات حقوق بشری جمهوری اسلامی ايران، در شورای حقوق بشر مورد ارزيابی قرار گرفت و توصيه‌ها و پيشنهاداتی از سوی اين مکانيزم به ايران شد و نهايتاً گزارش يو. پی. آر ايران با اجماع به تصويب شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رسيد.

در اين دور، ايران ضمن تشريح دستاوردهای جمهوری اسلامی ايران در زمينه‌های حقوقی، قضايی، اجتماعی، علمی و فرهنگی به تشريح فعاليت‌های انجام شده در خصوص توصيه‌هايی که در دور گذشته توسط ايران مورد پذيرش قرار گرفته خواهد پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016