چهارشنبه 7 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرنگاران ايسنا آزاد شدند


زهرا محمدی، سردبير دفتر ايسنا در اصفهان

يک منبع مطلع به خبرنگار ايران واير گفت که صبح امروز خانم زهرا محمدی، سردبير دفتر ايسنا در اصفهان و خانم «صنم فارسی» ، دبير اجتماعی اين خبرگزاری با قيد کفالت از زندان آزاد شدند.

خانم زهرا محمدی و صنم فارسی روز دوشنبه پنجم آبان ماه به همراه دو تن ديگر از کارکنان اين خبرگزاری در شهر اصفهان با تلفن به يکی از نهادهای امنيتی احضار شده و بازداشت و تحت بازجويی قرار گرفتند. چند ساعت پس از احضار تلفنی ، دو نفر از کارکنان محلی ايسنا آزاد شدند. آريا جعفری، عکاس ايسنا که روز يکم آبان ماه در خانه اش توسط نيروهای امنيتی اصفهان بازداشت شد، کماکان در حبس به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين، يک منبع مطلع به ايران واير گفته بود دستگيری «زهرا محمدی» سردبير ايسنای اصفهان و «صنم فارسی» دبير اجتماعی اين خبرگزاری در اصفهان در پی احضار تلفنی آنها انجام شد.

سردبير ايسنای اصفهان پس از احضار تلفنی در يک مشاوره از راه دور با مدير عامل اين خبرگزاری ، از او کسب تکليف کرده و مدير عامل خبرگزاری ايسنا گفته است که تا زمان دريافت احضاريه رسمی، لزومی به معرفی خودشان به هيچ مرجع قانونی نيست اما به نظر می رسد کارکنان ايسنا در پی فشارهای وارده در نهايت به احضارهای تلفنی پاسخ مثبت داده و به محل درخواست شده مراجعه می کنند.

اين اتفاق چند روز پس از بازداشت آريا جعفری، مسئول عکس خبرگزاری ايسنا در اصفهان رخ داد که در پی انتشار عکس هايی از تجمعات مردمی در اعتراض به ماجرای اسيدپاشی در اصفهان، در روز پنجشنبه يکم آبان ماه در منزلش بازداشت شده بود.

گر چه مسوولان شهر اصفهان به خانواده اين عکاس وعده داده بودند که او يک روز پس از بازداشت به قيد وثيقه آزاد خواهد شد اما کماکان از شرايط و محل نگهداری او و اتهامات احتمالی اش خبری در دست نيست. اين منبع آگاه گفت دستگيری های اخير که به جای اسيدپاشان متخلف، روزنامه نگاران و اهالی رسانه را نشانه رفته، توسط نيروهای سپاه شهر اصفهان انجام شده است.

در طول هفته گذشته خبرگزاری ايسنا به خاطر پوشش خبری تجمعات مردم اصفهان در اعتراض به اسيدپاشی زنان رهگذر اصفهانی توسط مهاجم يا مهاجمان اسيدپاش ، از سوی نيروهای امنيتی مورد انتقاد بوده به شکلی که تنها يک روز بعد از انتشار خبر ايسنا ، دبيرخانه شورای امنيت ملی با ارسال نامه ای تذکر آميز خطاب به ايسنا و ساير رسانه های فعال در شهر اصفهان ، به خبرنگاران تذکر داد از تنظيم خبرهايی حاکی از ارتباط مابين اسيدپاشی های اخير با مسئله بدحجابی پرهيز کنند.

پس از آن آيت الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرگزاری تسنيم خواستار برخورد با رسانه های متخلفی شد که نظام اسلامی و نيروهای مومن را مورد اتهام قرار داده اند.

گفتنی است خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، روز ششم آبان ماه در واکنش به حمايت سراسری خبرنگاران داخلی و خارجی و اعتراض به دستگيری اين عکاس خبری، او را يک عکاس آزاد و حق التصوير خواند که با ايسنا همکاری داشته و صدور هر گونه بيانيه از سوی خبرنگاران خارج از کشور در حمايت از آريا جعفری را مردود و مورد تاييد اين خبرگزاری ندانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016