پنجشنبه 8 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سوئد کشور فلسطين را به رسميت شناخت

دولت سوئد امروز (پنجشنبه) رسما فلسطين را به عنوان يک کشور به رسميت شناخت و اسرائيل را از اين مساله مطلع ساخت.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارگت والستروم، وزير خارجه سوئد امروز اعلام کرد که سوئد کشور فلسطين را به رسميت شناخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نوشته روزنامه هاآرتص، استفان لوون، نخست وزير سوئد در جريان مراسم تحليفش در اوايل ماه جاری ميلادی در خصوص سياست خارجه دولتش گفته بود: سوئد کشور فلسطين را به رسميت می‌شناسد و اسرائيل از اين مساله بسيار خشمگين شد و سفير سوئد در تل‌آويو را احضار و به شدت نسبت به اين اقدام اعتراض کرد.

لوون و مارگت والستروم در واکنش به اين عصبانيت مقامات تل‌آويو گفتند که به رسميت شناختن فلسطين بدون فکر صورت نگرفته و تنها پس از مذاکره با اسرائيل صورت می‌گيرد.

اسرائيل روز چهارشنبه افشا کرده بود که به رسميت شناختن فلسطين زودتر از آنچه که انتظار می‌رود صورت می‌گيرد. علی رغم اين اقدام سوئد همسايگانش در به رسميت شناختن فلسطين به عنوان يک کشور مستقل عجله‌ای ندارند.

هله تورنينگ اشنيت، نخست وزير دانمارک در کنفرانسی خبری در نشست رهبران کشورهای اسکانديناوی و کشورهای حوزه دريای بالتيک که در استکهلم برگزار شد، گفت: دانمارک در حال حاضر فلسطين را به عنوان يک کشور مستقل به رسميت نمی‌شناسد ما از يک راه حل دو کشوری حمايت می‌کنيم اما راه ديگری را پيش گرفتيم و طبق آن حرکت می‌کنيم.

ارنا سوربرگ، نخست وزير نروژ نيز گفت: نروژ پيش از تحقق يک توافقنامه صلح ميان فلسطينی‌ها و اسرائيلی‌ها فلسطين را به عنوان يک کشور مستقل به رسميت نخواهد شناخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016