دوشنبه 12 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيح معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هيات همراه در باره سفر به امريکا


تهران - ايرنا - همزمان با انتشار برخی اخبار ضد و نقيض از سفر معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و هيات همراه به آمريکا وحاشيه سازی های غيرمستند برخی رسانه ها و تلاش برای رنگ و بوی سياسی بخشيدن به اين سفر، معاونت امور هنری به ابهامات در اين زمينه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ايرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری اين وزارتخانه ضمن تاکيد بر پاسداشت حرمت قلم و ضرورت رعايت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و برای تنوير افکار عمومی بيانيه ای هشت بندی را در تارنمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده است که در زير می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



۱- گردهمايی و سيمنار فرهنگی و تجاری مرکز خاورميانه واقع در ايالت پنسيلوانيا همه ساله در شهر پيتسبرگ با شرکت شخصيت­ها و نهاد هايی از منطقه خاورميانه (به جز رژيم اشغالگر فلسطين) برگزار می ­گردد.

۲- برای اولين بار از مقامات فرهنگی ايران در کنار کشورهای عمان، عربستان سعودی، کويت، امارات متحده و مصر برای حضور در اين گردهمايی دعوت به عمل آمد.

۳- حضورهيات ايرانی موجب اعتراض گروههای طرفدار رژيم اسرائيل و تندروهای ضد ايرانی گرديد به نحوی که يک هفته قبل از سفر دو نفر از نمايندگان سنا و مجلس ايالت پنسيلوانيا اقدام به تهيه لايحه ضد ايرانی و تلاش برای جلوگيری از حضورايران نمودند که باتوجه به مخالفت برگزارکنندگان و حمايت اکثريت شرکت کنندگان تلاش های آنان بی ثمر ماند.

۴- گروه ضد ايرانی و مخالف در آمريکا پس از حضور موفق هيات ايرانی اقدام به تهيه گزارش مغرضانه و تحريف شده از روند سمينار نمودند از جمله وزارت خارجه آمريکا را متهم به مشارکت و مساعدت درحضور هيات ايرانی نمودند که وزارت خارجه آمريکا هرگونه مشارکت در اين سمينار را طی بيانيه ای تکذيب و اعلام کردکه اين برنامه توسط بخش خصوصی برگزار گرديده و به هيچ وجه دولتی نبوده است.

۵- سمينار با سخنرانی ۲۸ نفر از تجار و فعالان فرهنگی و اقتصادی برگزار گرديد حضور نماينده آمريکا در اين اجلاس امر جديدی نيست و در بسياری از جلسات و سمينارهای بين المللی درحوزه­های مختلف مانند صنعت، تجارت، ورزش و ... که نمايندگانی از کشورمان شرکت می کنند افرادی از طرف دولت آمريکا نيز حضور دارند.

۶- هيات ايرانی به هيچ عنوان ملاقات ياگفتگويی رسمی ياغيررسمی با مقامات آمريکايی نداشته است.

۷- در سال گذشته در پی حضور رياست محترم جمهوری در نيويورک گروهی به نمايندگی ازارکستر سمفونيک پيتسبرگ درملاقات بارياست محترم وقت سازمان ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی درخواست حضور در ايران و اجرای برنامه داشته اند که با استقبال معاونت محترم رياست جمهور روبرو می شود ليکن پس از مذاکره با دبير جشنواره موسيقی فجر به علت کمبود وقت امکان حضور اين گروه در جشنواره فجر سال جاری منتفی گرديد.

۸- بازديد از نمايشگاه هنر خوشنويسی ايران در بزرگترين مجموعه نمايشگاهی موزه اسميت سوفين شهرواشنگتن که درحال برگزاری است ازجمله برنامه های هيات ايرانی بود،دراين نمايشگاه آثاری از خوشنويسان بزرگ دوره قاجار و معاصر که مزين به آيات قرآن مجيد ونهج البلاغه بود در معرض بينندگان قرار گرفته است.

متاسفانه به علت عدم حضورجمهوری اسلامی ايران درحوزه های موثر فرهنگی امريکا که از گستردگی ويژه ای برخوردار است دشمنان و بدخواهان کشور جای آن را پر کرده اند وبا سياه نمايی چهره تحريف شده ای از ايران اسلامی را در آمريکا به نمايش می گذارند به همين دليل گروه های ضد انقلاب ايرانی و جنگ طلبان و طرفداران رژيم اشغالگر قدس با هرگونه حضور فرهيختگان و هنرمندان ايرانی مخالفت می نمايند.

بر همين اساس انتظار می رود رسانه های داخلی و متعهد کشورمان نسبت به انعکاس صحيح اخباررويدادهای فرهنگی هنری کشورمان تلاشی سازنده از خود نشان دهند و با طرح واقعيات و نه حدس و گمان ها، زمينه سوء استفاده دشمن را فراهم نياورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016