سه شنبه 13 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمريکا شد

فارس: معان وزير خارجه آمريکا و نماينده اين کشور در مذاکرات هسته‌ای، با حفظ سمت، به عنوان قائم مقام جديد وزارت خارجه آمريکا معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «وندی شرمن» که سرپرستی تيم آمريکا در مذاکرات هسته‌ای را بر عهده دارد، روز دوشنبه به عنوان قائم مقام موقت وزارت خارجه آمريکا معرفی شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم شرمن در حال حاضر معاون «جان کری» وزير خارجه آمريکا در امور سياسی است. بنا بر اعلام وزارت خارجه آمريکا، وی با حفظ اين سمت، از اين پس تمامی اختيارات قائم مقام را نيز عهده‌دار خواهد شد.

پايگاه خبری المانيتور گزارش داده است که شرمن تنها به مدت يک سال می‌تواند به عنوان قائم مقام موقت فعاليت کند و پس از آن برای تصدی دائمی اين سمت، نياز به تائيد کنگره دارد.

قائم مقام پيشين وزارت خارجه آمريکا، «بيل برنز» ديپلمات کهنه‌کار اين کشور بود که هفته گذشته از اين سمت بازنشسته شد. گفته می‌شود وی نقش مهمی در مذاکرات دوجانبه با ايران داشته است.

بنا بر اعلام مقامات آمريکايی، آقای برنز همچنان به عنوان مشاور ويژه، تيم آمريکايی را در مذاکرات با ايران همراهی می‌کند. وزير خارجه آمريکا هفته آينده در مسقط پايتخت عمان با «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران ديدار می‌کند که برنز هم در آن سفر آقای کری را همراهی خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016